هر آنچه باید در مورد گیتار کلاسیک بدانید
سئو ترند

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 1
  • بازديد ديروز : 208
  • آي پي امروز : 0
  • آي پي ديروز : 40
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • بازديد هفته : 877
  • بازدید ماه : 2,329
  • بازدید سال : 12,774
  • كل بازديدها : 44,463
  • ای پی شما : 18.189.178.65
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 104
  • كل نظرات : 0
  • امروز : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

آخرین عناوین


گیتار همیشه در بین نوازندگان محبوب بوده است، همانطور که می دانید گیتار کلاسیک نیز یکی از انواع این ساز است.

گیتار کلاسیک مانند پیانو به نوازندگان این امکان را می دهد که آهنگ های کنترپونتال با ملودی های پیچیده و همچنین آهنگ های هارمونیک با قابلیت نواختن چندین نت را به طور همزمان اجرا کنند. به همین دلیل است که این ساز به عنوان تک نواز شناخته می شود.

تاریخ

گیتار کلاسیک سابقه ای طولانی با آغازی نامشخص و مبهم دارد و در پیچ و خم های تاریخ گم شده است. اما آنچه مشخص است این است که اجداد این ساز در هزاره اول و دوم پیش از میلاد در خاورمیانه نواخته می شده است.

بارها از چگونگی کوچ نیاکان گیتار از دربار هارون الرشید به سرزمین اندلس و رونق آن در آنجا نقل شده است.

بسیاری بر این باورند که در نهایت گیتار کلاسیک به شکل کنونی آن نتیجه تکامل اروپایی و به ویژه اسپانیایی است.

اکثر نوازندگان معروف گیتار کلاسیک جهان اروپایی بودند و این اتفاقی نیست. به ویژه لندن یکی از آهنگسازان بریتانیایی است که مهم ترین مقر سازندگان گیتار را به انگلستان معرفی کرد و تصنیف های زیادی برای گیتار ساخت.

گیتارهای کلاسیک را از گیتارهای دیگر بشناسید

گیتارهای خانواده الکتریک معمولاً به سرعت شناسایی می شوند، اما بقیه دارای کاسه های توخالی بزرگی هستند که شبیه شماره 8 انگلیسی هستند.

در انتخاب رنگ و وزن کمکی به ما نمی کند، باید از سیم های گیتار کمک بگیریم. یک گیتار دارای شش سیم (سه نایلون و سه فلز) است.

قطعات گیتار کلاسیک

سازنده

گیتار کلاسیک امروزی از 6 سیم و یک جعبه چوبی توخالی (سرو) تشکیل شده است. صفحه صدا این نوع گیتار معمولا از سرو یا صنوبر ساخته می شود، نوع سرو گرمتر با صدای عمیق تر اما حجم کمتر است.

پشت و کناره‌های گیتار باید از چوبی ساخته شده باشد که محکم‌تر بودن آن کمی سخت‌تر است، معمولاً چوب‌های رز یا چوب‌های دیگری که قوی‌تر هستند. تخته انگشتی معمولاً از چوب ماهون یا گل سرخ ساخته می شود. قطعات اصلی گیتار عبارتند از:

عنوان: عنوان

نه: نوبت

سر دستگاه: تلفن

پرده: پرده

گردن: سفت

پرش: پرش

دن: دن

بیشتر: بیشتر

عرشه پایین: عرشه پایین

تخته صدا: تخته صدا (بدنه)

طرف بدن: طرف بدن

سوراخ صدا، با منبت گل رز: صدای بیرون حلقه و روزت

رشته ها: رشته ها

مهره صندلی یا پل: آبی.

تست: تست

فلامنکو و کلاسیک

دو نوع گیتار وجود دارد: فلامنکو و کلاسیک، زیرا این دو نوع بسیار شبیه به هم هستند. در واقع چوبی که برای ساخت چنین سازهایی استفاده می شود دو نوع صدا تولید می کند.

در گیتار کلاسیک صدای عمیق تر و در گیتار فلامنکو چابکی و شدت صداها مهم است. برای آموزش گیتار در کرج به آموزشگاه موسیقی ویولا مراجعه نمایید.



معمولاً فاصله بین سیم ها و صفحه صدا در گیتار فلامنکو کمتر از گیتار کلاسیک است و نوازندگان فلامنکو می توانند راحت تر و سریع تر به سیم ها ضربه بزنند و ضربه زدن به صفحه صوتی گیتار را آسان تر می کنند.

از این خواص انتظارات متفاوتی از این دو ابزار داشته باشید. نوازندگان گیتار کلاسیک بیشتر روی تک نوازی تمرکز می کنند. اما گیتار فلامنکو با رقص و آواز ترکیب شده است. و بازیکن باید صدای قوی و مستقیم ایجاد کند.

سفت کردن سیم‌ها و فرت‌بورد یک کار طبیعی با گیتار فلامنکو است. برای این منظور صفحه نازکی به نام گلپیادور به گیتار وصل می شود تا از پخش صدا جلوگیری کند. در گیتار کلاسیک گاهی آهنگساز به بدن یا گیتار می زند اما در فلامنکو ضربه های زیادی وجود دارد.

چگونه تفاوت ساز را بدست آوریم

نوع آنها را می توان در نحوه در دست گرفتن این دو ساز توسط نوازندگان مشاهده کرد. نوازندگان گیتار کلاسیک اغلب گیتار را روی پای چپ خود می گذارند و از گیتار حمایت می کنند. این دستگاه‌ها می‌توانند زیر پای نوازنده یا روی پای او باشند، اما در هر صورت، نتیجه آن بالا رفتن قابل توجهی در گردن گیتار است.

در فلامنکو گیتار روی پای راست قرار می گیرد و مانند موسیقی کلاسیک نیازی به بالا بردن دسته ساز نیست.

یک گیتار کلاسیک برای چه نوع اجرا مناسب است؟

گیتار کلاسیک برای نواختن موسیقی کلاسیک مناسب است که نشان دهنده طیف وسیعی از موسیقی کلاسیک از جمله آثار باخ، بتهوون، موتسارت و شوپن است. موسیقی کلاسیک نه تنها با گذشته پیوند خورده است، بلکه بسیاری از نوازندگان جهان امروز تحت تأثیر این موسیقی قرار گرفته اند.

نواختن موسیقی کلاسیک بخش مهمی از تمرین گیتار کلاسیک است

گیتار کلاسیک را می توان با هر ساز مانند فلوت و ویولن یا ساکسیفون و درام نواخت. از آنجایی که صدای گیتار کلاسیک مربوط به صدای انسان در هنگام صحبت کردن است و سیم ها را سفت نمی کنید، تمرین گیتار کلاسیک باعث آزار دیگران نخواهد شد.

نواختن گیتار کلاسیک

برای نواختن گیتار می توان سیم را به دو صورت نواخت، سیم ها را با انگشتان یا پیکاپ. روش نواختن ویولن به روش انتخابی بستگی دارد. اگر می خواهید موسیقی کلاسیک را روی گیتار خود بنوازید.

انگشت شست را فراموش کنید و از انگشت خود استفاده کنید. مضارب برای موسیقی ریتمیک و ملودیک مناسب است، البته برخی از نوازندگان این کارها را نیز با انگشتان خود انجام می دهند. نوازنده زه قادر است با گیتار صداهای مختلفی را تولید کند.

سبک‌هایی مانند موسیقی پاپ ممکن است به نواختن چکشی که به سرعت روی یک سیم نواخته می‌شود، ترجیح دهند. هر کدام از این تکنیک ها نیاز به تمرین و حوصله برای به دست آوردن صدای خوب دارند.

گیتار جهانی

گیتار کلاسیک تنها برای اجرای موسیقی کلاسیک در نظر گرفته نشده است و همه کاره است، به همین دلیل از این ساز در کنسرت های راک و پاپ نیز استفاده می شود.

گیتار کلاسیک به عنوان عضوی از یک خانواده بزرگ و مشهور گیتار، شباهت هایی با گیتارهای دیگر دارد، بنابراین اگر این نوازنده گیتار به سراغ گیتار الکتریک یا آکوستیک با سیم های فلزی برود، احساس غریبی نسبت به آن ها نخواهد داشت.

وقتی کسی می گوید که یک گیتاریست کلاسیک است، انتظار داریم که بر یک تکنیک خاص تسلط داشته باشد، توانایی خواندن موسیقی در سطح بالایی داشته باشد، با تئوری موسیقی درگیر باشد و قطعاتی را که ممکن است در قلمرو گیتار کلاسیک قرار گیرند، بنوازد. موسیقی.

چنین هنرمندی در اجرای این آثار مجبور نیست بخواند، زیرا این ساز می تواند مانند یک خواننده عمل کند و در عین حال ملودی را تفسیر کند، می تواند قطعات همراه را به گوش مخاطب برساند. البته اگر کسی بخواهد بخواند اشکالی ندارد به شرط اینکه صدایش را روی ساز کوک کند. بد نیست در مورد یکی از تفاوت های دو سبک گیتار صحبت کنیم.

آواز خواندن با گیتار بخشی از مهارت است

برای بسیاری از مردم نواختن گیتار مترادف با آواز خواندن و همراهی با گیتار است. به یاد داشته باشید که این تنها بخشی از توانایی گیتار است، اما نه کل آن.

کسانی که با گیتار می خوانند بیشتر از گیتار برای نواختن ریتم استفاده می کنند. در اینجا، اگر خواننده نخواند، بعید است که بفهمیم گیتار چه آهنگی می نوازد. در گیتار کلاسیک، کار پیچیده‌تر است و بیشتر اوقات آوازی وجود ندارد.

بسیاری از آهنگسازان قطعاتی را برای این ساز ساخته اند، زیرا نوازندگان ویولن سل بسته به سطح نوازندگی آنها می توانند آن را بنوازند.

آموزش گیتار کلاسیک

اگر علاقه مند به نواختن گیتار کلاسیک هستید می توانید دوره های آموزشی گیتار کلاسیک را با بهترین اساتید در بهترین آموزشگاه موسیقی نارمک گذرانید.