با پمپ کارواش صنعتی و کاربردهای مختلف آن آشنا شوید
سئو ترند

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 2
  • بازديد امروز : 37
  • بازديد ديروز : 34
  • آي پي امروز : 26
  • آي پي ديروز : 26
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 4
  • بازديد هفته : 151
  • بازدید ماه : 151
  • بازدید سال : 16,754
  • كل بازديدها : 48,443
  • ای پی شما : 3.12.76.241
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 112
  • كل نظرات : 0
  • امروز : پنجشنبه 14 تیر 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

آخرین عناوین


حتما دیده اید که در کارواش ها، آبی که برای شستشوی خودروها استفاده می شود، بسیار متراکم و فشرده است و برخلاف جریان آب معمولی، فشار بالایی دارد. این مشکل با استفاده از واتر جت های صنعتی معروف به پمپ کارواش امکان پذیر می شود. با استفاده از این پمپ ها می توان فرآیند شستشو را به نحو بهتری انجام داد. این پمپ ها معمولا به عنوان پمپ های کارواش صنعتی شناخته می شوند. اما جالب است بدانید که کاربردهای آن تنها در زمینه کارواش نیست و در شرایط و موقعیت های مختلف قابل استفاده است.

از جمله کاربردهای این پمپ می توان به شستشوی خودرو، شستشوی محیطی، شستشوی قطعات صنعتی و به طور کلی در هر جایی که برای شستشو به فشار آب نیاز باشد اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق پمپ های کارواش به خصوص پمپ های بین کارواش بپردازیم و کاربرد آنها را بررسی کنیم. با ما ادامه دهید.

پمپ کارواش چیست؟

واتر جت یا پمپ کارواش دستگاهی است که برای اهداف شستشو و نظافت طراحی و ساخته شده است. دستگاه در واقع سیستمی متشکل از قسمت های مختلف است که با وارد کردن انرژی مکانیکی موتور الکتریکی به آب، آب را فشرده و متراکم کرده و از محلی با فشار بسیار بالا رها می کند تا اپراتور پس از ورود به خط لوله دستگاه می تواند با فشار قوی آب کار کند یا فرآیند شستشو را انجام دهد. در این دستگاه یک موتور الکتریکی با پمپ آب ترکیب شده و با چرخش پیستون های داخل سیلندر جریانی از آب تحت فشار بالا پمپاژ می شود. به این ترتیب امکان دسترسی به جریان پرفشار آب وجود دارد.

کاربرد پمپ کارواش

به طور کلی از پمپ های کارواش برای شستشوی خودروهای با فشار بالا استفاده می شود و موضوع چندان سخت نیست؛ اما از آنجایی که واتر جت کاربردهای زیادی دارد و فقط به شستشوی خودرو محدود نمی شود، برای مکان هایی که رعایت بهداشت در اولویت است یا در صنایع و کارخانجاتی که نظافت تجهیزات مکانیکی برای حفظ کارکرد آنها اهمیت زیادی دارد، می توان فهمید که دستگاه مفید است از آنجایی که بهداشت مطرح است و استحمام جایگاه مهمی دارد.

نکته جالب استفاده از این پمپ ها این است که این واحدها می توانند با فشار آب بالا تمیزی بالاتری را بدون آسیب رساندن به محیط زیست و ماشین آلات ارائه دهند. به طور کلی پمپ های کارواش در مواردی مانند کارواش، شستشوی ساختمان و نما، شستشوی کارگاه ها و محیط های صنعتی، استخرها و کارخانه ها، سالن ها، پارکینگ ها، راهروها، بالکن ها، پشت بام ها، شستشوی تجهیزات صنعتی و کارگاهی، رسوب زدایی و عمیق کاربرد دارند. تمیز کردن و در موارد دیگر به روش مشابه استفاده می شود.

مزایا و معایب استفاده از پمپ های کارواش

واتر جت ها به دلیل نوع استفاده، مزایای جانبی زیادی نیز دارند که آنها را به بهترین ابزار برای شستشو و نظافت تبدیل می کند. در زیر به برخی از مزایای این پمپ ها اشاره می کنیم.

افزایش قدرت شستشو

پمپ کارواش با مزایای جریان آب با فشار بالا قدرت بیشتری برای شستشوی محیط یا قطعات به شما می دهد. همانطور که می دانید قطعات زیادی در صنایع مختلف وجود دارد که به تمیزکاری شیمیایی حساس هستند. بنابراین تنها گزینه آب ساده است. فشار بسیار بالای این دستگاه در حین پمپاژ آب بیش از 99 درصد کثیفی ها و آلودگی ها را بدون نیاز به پاک کننده های شیمیایی از بین می برد.

مصرف آب را کاهش دهید

امروزه در عصر کمبود آب زندگی می کنیم و باید در مصرف این ماده ضروری دقت بیشتری داشته باشیم. پمپ کارواش علاوه بر جریان آب پر فشار، نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف آب دارد. اگر می خواهید سطوح بزرگ یا قسمت های زیادی را بشویید، قطعا به هزاران لیتر آب نیاز خواهید داشت. پمپ های کارواش با فشرده سازی جریان آب به طور معجزه آسایی مصرف این ماده حیاتی را کاهش می دهند.

انواع پمپ کارواش صنعتی

پمپ های کارواش صنعتی انواع مختلفی دارند. مهمترین مراحل طراحی و قیمت گذاری این دستگاه ها عبارتند از:

فشار آب

حجم پمپ آب

نوع پمپ

تهيه كننده

نوع کاربرد و وظیفه

ثابت یا قابل حمل

البته اینها همه معیارهای طبقه بندی و قیمت گذاری پمپ واشر صنعتی نیستند و متغیرهای زیادی می توانند در قیمت نهایی نقش داشته باشند.
https://ni3movie.com/news/%d9%be%d9%85%d9%be-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%b4-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81-%d8%a2%d9%86-%d8%b1/
آخرین کلمه

پمپ شستشو یا وسیله نقلیه صنعتی یکی از مهمترین تجهیزات صنعتی در صنعت شستشو و نظافت می باشد. با توجه به کاربردهای مختلف و مزایای بی شمار، استفاده از این ابزارها ضروری شده است که می تواند در دراز مدت تاثیر بسزایی در کاهش قیمت تمام شده سبد داشته باشد.

مرکز مهندسی بازرگانی آب نیرو توزیع کننده انواع تجهیزات صنعتی و کشاورزی و همچنین یکی از بزرگترین تامین کنندگان پمپ های کارواش تجاری به ویژه پمپ خودرو اینتر می باشد. این مجموعه با توجه به توان کارشناسان خود می تواند در انتخاب و خرید پمپ خودرو به شما مشاوره تخصصی و کمک کند.