طرز تهیه شله زرد
سئو ترند

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 2
  • بازديد امروز : 12
  • بازديد ديروز : 205
  • آي پي امروز : 7
  • آي پي ديروز : 40
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 4
  • بازديد هفته : 623
  • بازدید ماه : 456
  • بازدید سال : 10,901
  • كل بازديدها : 42,590
  • ای پی شما : 3.144.36.141
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 97
  • كل نظرات : 0
  • امروز : شنبه 15 اردیبهشت 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

آخرین عناوین



شله زراد یک دسر خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در مراسم مختلف مذهبی نیز طبخ می شود. از پوست زرد به دو صورت گرم و سرد استفاده می شود

طرز تهیه صدف زرد بسیار ساده است، در این مقاله با صدف زرد آشنا می شویم. در این مقاله رژیم غفاری در مورد طرز تهیه شله زرد به طرز تهیه شله زرد نذری و همچنین طرز تهیه و طبخ حرفه ای شله زرد می پردازیم.

آموزش پوسته زرد

زرد نذری طرز تهیه صدف را آموزش می دهد

در این مطلب با طرز تهیه شله زرد آشنا می شویم که در ماه محرم و رمضان طرفداران زیادی دارد و برای افطار ماه رمضان استفاده می شود.

برای تهیه شله زرد نذری که در ایام مذهبی مانند محرم و رمضان تهیه می شود باید اندازه و میزان مواد لازم را به مقدار بیشتر و بیشتر در نظر بگیرید. در واقع تفاوت طرز تهیه شله زرد نذری با شله زرد خانگی در حجم و میزان مواد لازم برای تهیه این دسر خوشمزه است. در ادامه به دستور پخت شله زرد نذری می پردازیم.

شرایط ساخت نذری Cangkang Kuning برای 50 نفر عبارتند از:

دو کیلو برنج خوب

چهار پوند شکر سفید

1.5 لیتر گلاب مرغوب.

نصف کیسه مگتا زعفران

850 گرم بادام خرد شده

100 گرم زایمبوتو برای بلغور

آب به میزان لازم

در صورت تمایل پودر دارچین

در صورت نیاز پودر هل

یک ماده ضروری برای تزئینات پوسته زرد

لیوان های یکبار مصرف و ظروف سرو

شابلون گل (اختیاری)

دستور پخت مرحله به مرحله پوسته زرد به شرح زیر است.

اولین گام

برنج دانه ریز را بشویید و پوست زرد آن را 24 ساعت قبل از پخت در آب سرد خیس کنید و بعد از 24 ساعت برنج خیس شده را هم بزنید تا برنج ریز خرد شود.

درجه دوم

یک قابلمه بزرگ را روی حرارت قرار دهید و آب را داخل قابلمه بریزید. از آنجایی که باید پوسته زرد را مدام هم بزنید و از ملاقه فلزی استفاده می کنید، بهتر است از ظرف تفلون استفاده نکنید تا آسیب نبیند، بلکه از قابلمه مسی و نیکلی استفاده کنید.

سطح سوم

وقتی آب داخل قابلمه به جوش آمد، آب برنج را بردارید و در آب در حال جوش قرار دهید. توجه داشته باشید که مقدار آب باید 7 برابر مقدار برنج باشد. شعله گاز را زیاد کنید تا آب و برنج بجوشد.

مرحله چهارم

در مرحله قبل حرارت را زیاد کنید، بعد از جوشاندن آب و برنج حرارت را کم کنید و دو ساعت بجوشانید تا برنج پخته شود و نیازی به هم زدن مدام در این بین نباشد و فقط مراقب باشید. در آن فرو نمی رود

سطح پنجم

وقتی برنج دانه ریز پخته شد، زمان اضافه کردن شکر است. برای این کار داخل تابه آب بریزید و تمام شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود و نیازی به حرارت دادن نباشد. وقتی شکر در آب حل شد، آن را از صافی رد کرده و به آرامی به برنج پخته اضافه کنید. پس از افزودن شکر، برنج ممکن است کمی سفت شود، دو لیوان آب بریزید و پس از جوش آمدن، غلظت مورد نظر را به دست آورید. از لحظه ای که شکر را اضافه می کنید، باید پوست زرد را مدام هم بزنید.

قدم ششم

در این مرحله خلال بادام را به پوست زرد اضافه کنید تا کمی نرم شود و زعفران را به قابلمه گلاب اضافه کنید و به هم زدن پوست زرد برای جلوگیری از چسبندگی آن ادامه دهید.

مرحله هفتم

بعد از اینکه پوست زرد به غلظت دلخواه رسید، در قابلمه را ببندید و شعله گاز را کم کنید. بعد از 15 دقیقه برای بهتر شدن طعم قواره زرد و جا افتادن آن، بخارپز را در قابلمه قرار دهید و حرارت را خاموش کنید و 30 دقیقه استراحت دهید.

مرحله هشتم

روی پوسته زرد را با پودر دارچین، پودر هل، تکه های پسته و تکه های بادام تزئین کنید. برای زیباتر شدن دکوراسیون می توانید از قالب های متن دار نیز استفاده کنید. توصیه می شود مقاله ویژگی های عروسک را مطالعه کنید

طرز تهیه و پخت کراست حرفه ای زردچوبه

مواد لازم برای پخت صدف زرد حرفه ای برای 4 نفر عبارتند از:

یک پیمانه برنج نیم دانه ایرانی

دو لیوان شکر

نیم لیتر آب گل

50 گرم کره

زعفران یک قاشق چایخوری

نصف فنجان بادام خلال شده

سه قاشق غذاخوری آب هل یا هل پخته شده

دارچین به درستی

روش درست کردن پوسته زرد به صورت حرفه ای به این صورت است که در مرحله اول برنج نیم دانه را تمیز کرده و از شب قبل با گلاب و زعفران (بدون نمک) خیس کنید. افزودن زعفران در زمان خیساندن باعث خوشرنگ شدن دانه های برنج می شود. علاوه بر برنج، خلال بادام را نیز قبل از جوشاندن پوست زرد حرفه ای، یک ساعت در آب و گلاب خیس کنید تا نرم شود. مرحله بعدی این است که برنج را بجوشانید، 6 تا 7 لیوان آب در قابلمه مناسبی بریزید و حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید.

وقتی آب جوش آمد، برنج را اضافه کنید، صبر کنید تا آب بجوشد، با کفگیر چوبی ته برنج را بردارید و کمی نمک اضافه کنید. بگذارید برنج کاملا بپزد و دانه ها بپزد. اگر برنج آب کمی داشت، مقدار بیشتری اضافه کنید و مطمئن شوید که برنج کاملا پخته شده است.

مرحله بعدی اضافه کردن مواد دیگر است. بعد از اینکه نیمی از برنج پخته و نرم شد، برنج پخته شده را در تابه بریزید و تفت دهید تا رنگ آن خوب شود، سپس روغن را اضافه کرده و تفت دهید تا روغن کاملا آب شود. وقت اضافه کردن شکر است، بعد از اضافه کردن شکر مدام هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود، سپس تکه های بادام خیس شده در آب و گلاب را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم زرده تخم مرغ چند دقیقه بجوشد، سپس گلاب یا برنج را اضافه می کنیم. . یا یک میخک اضافه کنید و یادتان باشد که بعد از اضافه کردن آب گل باید زرده تخم مرغ را از روی حرارت بردارید تا عطر خود را از دست ندهد.

در این مرحله بخار پز را در قابلمه گذاشته و زیر آن شعله پخش کن قرار داده و شعله را کم می کنیم و بعد از 15-20 دقیقه شعله را خاموش می کنیم اما بخارپز را خارج نمی کنیم و 20 دقیقه دیگر با شعله می پزیم. سازمان بهداشت جهانی. می توانید بمانید حالا می توانید زرده را با خلال پسته، خلال بادام، دارچین و رزماری تزئین کنید.

ماست و غذای بدون چربی

ماست یکی از خوشمزه ترین دسرهاست و به دلیل داشتن برنج و شکر، بسیاری از متخصصان تغذیه مصرف آن را کاملا منع می کنند. اما برخی افراد این دسر شیرین را بسیار دوست دارند. از آنجایی که این گونه غذاها کالری بالایی دارند، باید به مقدار کم و کنترل شده استفاده شوند، زیرا برنج و زعفران دارای خواصی هستند که با خوردن پوسته زرد می توان از آنها استفاده کرد. رژیم لاغری بهاره غفاری هیچ غذایی را حذف نمی کند بلکه یک رژیم غذایی اولیه را در اختیار شما قرار می دهد تا به کاهش وزن و تناسب اندام کمک کند.

مطالعه از منبع:  https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-شله-زرد-زعفرانی/