متخصص مغز و اعصاب کیست؟
سئو ترند

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 41
  • بازديد ديروز : 42
  • آي پي امروز : 26
  • آي پي ديروز : 17
  • ورودی امروز گوگل : 8
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • بازديد هفته : 456
  • بازدید ماه : 2,048
  • بازدید سال : 16,563
  • كل بازديدها : 48,252
  • ای پی شما : 18.226.163.197
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 112
  • كل نظرات : 0
  • امروز : یکشنبه 10 تیر 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

آخرین عناوین


مغز و اعصاب شاخه ای از پزشکی است که به مطالعه و درمان اختلالات سیستم عصبی می پردازد و متخصصان مغز و اعصاب (عصب شناسان) با اختلالات عصبی سروکار دارند. سیستم عصبی یک سیستم پیچیده است که از دو قسمت تشکیل شده است که فعالیت های بدن را کنترل و هماهنگ می کند. این دو بخش عبارتند از:

سیستم عصبی مرکزی: مغز و ستون فقرات

سیستم عصبی محیطی: اندام های حسی مانند چشم، گوش، پوست و تمامی گیرنده های حسی در سراسر بدن.

نارسایی این سیستم ها می تواند باعث مشکلات عصبی شود و متخصصان مغز و اعصاب بیماری هایی را که بر مغز، نخاع و سایر اعصاب محیطی تأثیر می گذارد، درمان می کنند. در ادامه به بررسی نقش و عملکرد یک متخصص مغز و اعصاب می پردازیم و توضیح می دهیم که چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید و به شما می گوییم که چه تفاوتی بین متخصص مغز و اعصاب و جراح مغز و اعصاب وجود دارد.

برای پیدا کردن بهترین متخصص مغز و اعصاب در شهر خود، به پزشک خود مراجعه کنید. علاوه بر این می توانید به صورت تلفنی و آنلاین با پزشک مورد نظر خود مشورت کرده و در صورت نیاز به صورت حضوری نوبت بگیرید.

متخصص مغز و اعصاب کیست؟

با یک متخصص مغز و اعصاب بیاموزید: او پزشکی است که بیماری های مغز، نخاع و اعصاب را تشخیص داده و درمان می کند، او معمولاً بیماری ها و اختلالاتی را مطالعه می کند که بر تفکر و رفتار تأثیر می گذارد. متخصص مغز و اعصاب عمل جراحی انجام نمی دهد و فقط بر روی درمان بیماری هایی تمرکز می کند که نیازی به جراحی ندارند.

معرفی متخصص مغز و اعصاب در تهران

برای گرفتن وقت دکتر مغز و اعصاب در تهران نیازی به مراجعه به مطب نیست. می توانید لیست متخصصان مغز و اعصاب در تهران را در وب سایت نوبت دهی آنلاین پزشک خود و زمانی که قصد مراجعه به متخصص مغز و اعصاب را دارید، بررسی کنید. تصمیم به استخدام بگیرید و اقدام کنید.

مغز و اعصاب در چه رشته ای تخصص دارد؟

سیستم عصبی یک سیستم پیچیده است و تخصص در هر قسمت نیازمند سالها مطالعه و تجربه است. رشته های فوق تخصصی مغز و اعصاب پیشرفتی در رشته مغز و اعصاب است، به این معنی که بسیاری از متخصصان پس از اخذ اقامت، زیر مجموعه خاصی از نورولوژی را مطالعه می کنند و تمرکز خود را به یک حوزه خاص محدود می کنند تا بهترین راه حل های درمانی را در آن زمینه به بیماران ارائه دهند.

متخصص در آموزش خود می تواند بر موارد زیر تمرکز کند:

داروی سردرد

طب عصبی عضلانی

ایده عصبی

نوروآنکولوژی

مغز و اعصاب سالمندان

اختلالات اتونومیک

نورولوژی عروقی (مراقبت از سکته مغزی)

مغز و اعصاب کودکان

مداخله نوررادیولوژی

صرع

جراح مغز و اعصاب کیست؟

جراح مغز و اعصاب پزشکی است که اختلالات مربوط به مغز، ستون فقرات و سایر قسمت های سیستم عصبی را تشخیص داده و درمان می کند. تفاوت جراحان مغز و اعصاب با متخصصین مغز و اعصاب این است که آموزش های ویژه ای در زمینه جراحی دارند. از طرف دیگر متخصصان مغز و اعصاب روی درمان های دیگر تمرکز می کنند و اجازه جراحی را نمی دهند.

آیا امکان گرفتن نوبت اینترنتی با متخصص مغز و اعصاب در شیراز وجود دارد؟

آره! دکترتو در تمام شهرهای ایران فعالیت می کند و با تعداد زیادی پزشک و جراح همکاری می کند. برای مراجعه به متخصص مغز و اعصاب در شیراز کافیست به لیست متخصصین مغز و اعصاب شیراز نگاهی بیاندازید و نوبت بگیرید.

وظیفه متخصص مغز و اعصاب چیست؟

متخصص مغز و اعصاب ابتدا معاینه فیزیکی انجام می دهد، سپس آزمایش های مختلفی را برای تشخیص علت اختلال عصبی تجویز می کند. سپس بسته به علت اختلال، دارو تجویز می کند یا استراتژی خاصی برای درمان بیماری عصبی ترتیب می دهد. متخصصان مغز و اعصاب می توانند بیماری ها را در هر سنی بررسی کنند، اما متخصصان مغز و اعصاب سالمندان یا متخصصان مغز و اعصاب کودکان معمولاً افراد در سن خاصی را درمان می کنند.

با متخصص مغز و اعصاب در اصفهان مشورت کنید

برای گرفتن نوبت از متخصص مغز و اعصاب در اصفهان نیازی به مراجعه به مطب ندارید. لیست متخصصین مغز و اعصاب اصفهان را می توانید در سایت نوبت دهی آنلاین پزشک خود و زمانی که قصد مراجعه به روانپزشک را دارید مشاهده کنید. برای گرفتن وقت تصمیم بگیرید و اقدام کنید.

متخصصان مغز و اعصاب چه آزمایشاتی انجام می دهند؟

در اولین مراجعه به متخصص مغز و اعصاب پزشک شما معمولا یک معاینه فیزیکی و یک معاینه عصبی انجام می دهد. او با اندازه گیری خلق و خو و پاسخ های عصبی فرد، یک معاینه عصبی اولیه انجام می دهد. در روال عادی پزشکان از آزمایش‌های ساده‌ای مانند چکش رفلکس و نور برای بررسی وضعیت بیمار استفاده می‌کنند اگر:

قدرت گفتار

مهارت های موتور سواری

حدت بینایی و عضلات خارج چشمی

هماهنگ کردن حرکات بدن

قدرت و قدرت

رفلکس ها

آیا می توان به صورت آنلاین از متخصص مغز و اعصاب در کرج وقت گرفت؟

آره! همانطور که قبلا توضیح دادیم وب سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو در تمامی شهرهای ایران فعالیت می کند و با پزشکان هر شهر همکاری می کند. برای گرفتن نوبت با متخصص مغز و اعصاب در کرج می توانید به لیست متخصصین مغز و اعصاب کرج مراجعه کرده و پزشک مورد نظر خود را انتخاب کرده و نوبت رزرو کنید.

متخصصان مغز و اعصاب از چه ابزارها و آزمایشاتی برای تشخیص استفاده می کنند؟

بر اساس نتیجه معاینه فیزیکی و انعکاس فرد و ارزیابی نتایج آزمایش، متخصص مغز و اعصاب آزمایشات دیگری را که در زیر نشان خواهیم داد تجویز می کند.

1. پشت مشعل

اگر متخصص مغز و اعصاب معتقد است که مشکلات و علائم عصبی شما ناشی از اختلال در ستون فقرات شماست، ممکن است از مایع نخاعی شما نمونه برداری کرده و آن را آزمایش کند. در حین پونکسیون کمری، یک سوزن به نخاع وارد می شود و پس از بیهوشی، از مایع نخاعی نمونه برداری می شود.

به طور کلی در موارد زیر، پزشک تصمیم به انجام پونکسیون کمری می‌گیرد:

مننژیت n

آنسفالیت

نظامی

سرطان خون

بیماری های خود ایمنی مانند مولتیپل اسکلروزیس

تخریب ذهن

خونریزی در مغز.

ماخذ مقاله:https://pezeshke-shahr.com/مغز-و-اعصاب/متخصص-مغز-و-اعصاب-نورولوژی-در-شیراز/