خرید پرینتر دست دوم بهتر است یا پرینتر نو و ارزان قیمت؟
سئو ترند

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 3
  • بازديد امروز : 19
  • بازديد ديروز : 26
  • آي پي امروز : 14
  • آي پي ديروز : 15
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 7
  • بازديد هفته : 45
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 16,648
  • كل بازديدها : 48,337
  • ای پی شما : 3.149.26.88
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 112
  • كل نظرات : 0
  • امروز : سه شنبه 12 تیر 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

آخرین عناوین

آیا بهتر است یک چاپگر دست دوم بخریم یا یک چاپگر جدید و ارزان تر؟

به دنبال خرید یک چاپگر جدید هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، باید بگوییم که بسیاری از گزینه های پیش روی شما کمی گیج کننده هستند. به ویژه باید عوامل و استانداردهایی مانند کیفیت و سرعت چاپ، عمر مفید دستگاه و سایر مشخصات کیفی را در نظر بگیرید. علاوه بر همه این گزینه ها، گاهی اوقات با پیشنهاد خرید چاپگر دست دوم مواجه می شوید، در حالی که امکان خرید چاپگر جدید و ارزان را نیز دارید. در این مقاله سعی کرده ایم با بحث در مورد مزایا و معایب چاپگر جدید و ارزان در مقابل چاپگر دست دوم به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کنیم.


3 مزیت مهم خرید چاپگر دست دوم

چاپگر مستعمل چاپگری است که توسط یک یا چند کاربر در یک دوره زمانی استفاده شده است. بدون شک این چاپگر دارای مزایایی است که بر تصمیم شما تأثیر می گذارد:

برای چاپگرهای مستعمل کمتر پرداخت کنید

مانند سایر لوازم خانگی و لوازم خانگی، پرینترهای دست دوم معمولاً ارزان تر از مدل های نو و دست دوم هستند. در واقع، خرید یک چاپگر دست دوم گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به خرید یک چاپگر جدید به نظر می رسد. البته اغلب هزینه های پنهانی وجود دارد که هنگام خرید دستگاه دست دوم به آنها توجه نمی کنید و بعداً به آن ها خواهیم پرداخت.

خرید چاپگر دست دوم سازگار با محیط زیست است

همه ما معتقدیم که با خرید تجهیزات سالم و مستعمل از تولید چیزهای جدید جلوگیری می کنیم. این امر در مورد چاپگرها و سایر تجهیزات اداری نیز صدق می کند. به همین دلیل، بسیاری از کاربران برای حفظ محیط زیست ترجیح می دهند به جای چاپگر نو، یک چاپگر دست دوم بخرند. دلیل اینکه این افراد چاپگرهای مستعمل را ترجیح می دهند این است که در فرآیند تولید چاپگر نه تنها کربن تولید می شود و باعث آلودگی محیط زیست می شود، بلکه از مواد اولیه و انرژی زیادی نیز استفاده می شود.

کارایی چاپگر مورد استفاده را ثابت کنید

گاهی خرید پرینتر دست دوم به این معنی است که خریدار دستگاه عملکرد رضایت بخشی و اثبات شده ای دارد. بسیاری از کاربران در مورد استفاده از یک دستگاه جدید با رابط کاربری جدید که چیزی در مورد آن نمی دانند عصبی هستند. ضمناً چاپگر دست دوم قبلاً توسط کاربر دیگری آزمایش شده است و این ممکن است اعتماد آن افراد را افزایش دهد.

نکاتی که هنگام خرید چاپگر دست دوم باید بدانید



6 نقطه ضعف و توقف خرید چاپگر دست دوم

خرید تجهیزات الکترونیکی همواره با شک و تردید در بین کاربران آن همراه بوده است. البته، خریداری که قصد خرید چاپگر دست دوم را دارد نیز با نگرانی های مشابهی مواجه خواهد شد. در این بخش سعی کردیم در مورد معایب احتمالی چاپگر دست دوم در صورت وجود در هزینه های اضافی برای شما صحبت کنیم:

هزینه های نگهداری پرینترهای مستعمل

اگر به خاطر داشته باشید در قسمت مزایای چاپگر دست دوم به هزینه های پنهان اشاره کردیم. اساساً این چاپگرها برای حفظ عملکرد خوب خود به خدمات و نگهداری خاصی نیاز دارند. این موضوع در بسیاری از موارد منجر به هزینه هایی می شود که قبلا در نظر گرفته نشده بود.

پیدا کردن مواد استفاده شده و لوازم جانبی دشوار است

اکثر برندها به خصوص برندهای بزرگ هر دو تا سه سال یکبار محصولات خود را تغییر می دهند. این شرکت‌ها پس از تعویض خط تولید، اقدام به تولید و تامین قطعات مدل‌های قدیمی می‌کنند تا چندین سال به کار خود ادامه دهند. اما پس از مدتی این قطعات از بازار حذف می شوند و یا به ندرت یافت می شوند. کمبود این مواد همچنین باعث گران شدن آنها می شود که بسیاری از مصرف کنندگان را از خرید چاپگر دست دوم منصرف می کند.


عملکرد واقعی چاپگر مورد استفاده تضمین نمی شود

این مشکل اگر در زمان خرید به دقت مورد توجه قرار نگیرد، می تواند منجر به ضررهای جدی شود. چاپگر مستعمل اگر به درستی کار نکند اتلاف وقت و پول است. به همین دلیل، تمام قسمت های چاپگر مانند هد چاپ، فیوزر، کارتریج تونر و جوهر باید قبل از خرید به دقت بررسی شوند.

به یاد داشته باشید که نداشتن اطلاعات کافی در مورد عملکرد دستگاه شما را انتخاب درستی نخواهد کرد. اگر نمی توانید سلامت کامل یک چاپگر دست دوم را تضمین کنید، خرید یک چاپگر جدید و ارزان تر قطعا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.



گارانتی غیر قابل اعتماد چاپگر استفاده شده

هنگام خرید چاپگر دست دوم گارانتی یک فاکتور بسیار مهم است. چاپگر باید ضمانت نامه ای برای پوشش مشکلات غیرمنتظره داشته باشد. اما اکثر فروشندگان چاپگرهای مستعمل ضمانت های کوتاه و محدودی را به خریداران ارائه می دهند. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر تصمیم به خرید چاپگر دست دوم دارید، مدت گارانتی و پوشش آن را تایید کنید.

هیچ خدمات پس از فروش برای چاپگرهای دست دوم وجود ندارد

خدمات پس از فروش، مانند گارانتی، هنگام خرید چاپگر دست دوم مهم است. تعداد قابل توجهی از دستگاه های ثانویه موجود در بازار شامل خدمات پس از فروش نمی شود. بنابراین اگر نمایندگی مورد نظر شما خدماتی در این زمینه ارائه نمی دهد، بهتر است پرینتر دست دوم نخرید.


سیاست بازگشت ضعیف

سیاست های بازگشت محصول از فروشگاهی به فروشگاه دیگر و از سازنده ای به تولید کننده دیگر متفاوت است با این حال، چاپگرهای جدید عموماً ساده‌ترین و راحت‌ترین سیاست‌های بازگشت و تعویض را دارند. این در حالی است که اکثر فروشندگان پرینترهای دست دوم علاوه بر ارائه گارانتی مطمئن، در صورت عدم رضایت شما، عودت کالا را نیز قبول نمی کنند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، همیشه قبل از خرید این موضوع را با فروشنده در میان بگذارید.


چرا باید یک چاپگر مستعمل یا بازسازی شده بخرید؟

دلایل منطقی برای خرید چاپگر جدید و ارزان تر به جای چاپگر دست دوم

یک چاپگر می تواند سال ها دوام بیاورد و به همین دلیل، خرید یک چاپگر جدید و ارزان تر به جای چاپگر دست دوم قطعا تجربه بهتری را برای شما به ارمغان می آورد. این مجموعه جدیدترین مدل های چاپگر را مطابق با نیازها و خواسته های شما ارائه می دهد. با توجه به تنوع زیاد پرینترهای موجود در بازار، مطمئن باشید که در بین مدل های موجود، چاپگر جدید و مقرون به صرفه ای متناسب با نیاز شما وجود دارد. مهمترین مزایای خرید چاپگر جدید عبارتند از:


ویژگی های خاص چاپگر جدید

از آنجایی که تولیدکنندگان چاپگر هر ساله امکانات بیشتری را به محصولات خود اضافه می کنند، می توان گفت که حتی یک چاپگر جدید و ارزان نیز انتخاب بهتری نسبت به یک چاپگر مستعمل و قدیمی است. قابلیت هایی مانند بهبود سرعت چاپ، افزودن قابلیت اسکن و کپی از جمله مزایای قابل توجه این دستگاه ها می باشد.


استفاده آسان تر از چاپگرهای جدید

امروزه بسیاری از چاپگرها به قابلیت های Wi-Fi مجهز شده اند. به این ترتیب خود را از هرج و مرج و سردرگمی ناشی از سیم ها نجات خواهید داد. یکی از بهترین نمونه های چاپگرهای مجهز به این قابلیت، چاپگر HP Laserjet Pro MFP M135w است. این چاپگر بسیار مقرون به صرفه است و نه تنها دارای اتصال Wi-Fi است، بلکه اسکن و کپی می کند.


سازگاری با پرینترهای مدرن

سرعت بالای چاپگرهای تولید شده در سال های اخیر منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. از طرف دیگر، ظهور کارتریج های قابل بازیافت که در چاپگرهای مدرن پشتیبانی می شوند، کمک زیادی به شما در حفاظت از محیط زیست خواهند کرد.

کاهش هزینه های عملیاتی در ماشین آلات مدرن

یک چاپگر جدید، حتی یک چاپگر ارزان، بهتر از یک چاپگر دست دوم عمل می کند. زیرا چاپ بیشتر را در زمان کمتری به شما می دهد. علاوه بر سرعت چاپ بالا، مصرف جوهر یک چاپگر جدید کمتر از یک چاپگر مستعمل است.



ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش پرینترهای جدید و ارزان

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اگر چاپگر استفاده شده شما به طور ناگهانی از کار بیفتد، پشتیبانی زیادی از طرف سازنده وجود نخواهد داشت. به خصوص که ممکن است مدت گارانتی دستگاه تمام شده باشد و چاپگر نیز دیگر ساخته نشده باشد. با انتخاب چاپگر جدید، دوره گارانتی جدید شروع می شود و به شما آرامش می دهد که اگر اتفاقی بیفتد، تحت پوشش خدمات پس از فروش قرار خواهید گرفت.

با خرید چاپگر جدید دیگر نگران خدمات پس از فروش و پشتیبانی نیستید و این جنبه نه تنها هزینه ها را کاهش می دهد، بلکه شما را از مشکلات ناشی از خرابی های فراوان چاپگرهای مستعمل رها می کند. همچنین در صورت عدم رضایت از محصول، فروشنده سیاست انعطاف پذیرتری برای تعویض و بازگرداندن دستگاه به شما پیشنهاد می دهد.


کلام پایانی

دانستن مزایا و معایب خرید یک چاپگر جدید و ارزان تر در مقابل چاپگر دست دوم، در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند. امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب بهتر و مقرون به صرفه در این زمینه کمک کند. اگر قصد خرید چاپگر جدید و ارزان را دارید حتما به سایت فروشگاه آوای فرهنگ سر بزنید. شما می توانید با استفاده از مشاوره همکاران متخصص ما، پرینترهای باکیفیت موجود در بازار را با مناسب ترین قیمت انتخاب کرده و از خدمات گارانتی و گارانتی معتبر این دستگاه ها بهره مند شوید.

مرجع مقاله: https://avafarhang.com/used-printer-vs-new-printer/