سئو ترند - 4
سئو ترند

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 5
  • بازديد ديروز : 208
  • آي پي امروز : 3
  • آي پي ديروز : 40
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • بازديد هفته : 881
  • بازدید ماه : 2,333
  • بازدید سال : 12,778
  • كل بازديدها : 44,467
  • ای پی شما : 3.144.108.203
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 104
  • كل نظرات : 0
  • امروز : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

آخرین عناوین


تاتاصنعت نماینده فروش اینورتر اینوت و مبدل فرکانس INVT و نمایندگی فروش اینورتر سری INVT GD350 می باشد، برای خرید و دریافت لیست قیمت، کاتالوگ و دفترچه راهنمای اینورتر سری GD350A می توانید با ما تماس بگیرید. کنترل سرعت و گشتاور تا حد زیادی پاسخگوی نیازهای صنایع مختلف است. ...

درایوهای Inot GD350A فنی مهندسی ثامن  از تمام موتورهای سنکرون و آسنکرون پشتیبانی می کنند. ...

انعطاف پذیری و قابلیت تجهیز تجهیزات به انواع کارت های جانبی ویژه و همچنین روش های ارتباطی مختلف برای کنترل این اینورترها از جمله بلوتوث و وای فای این درایوها را از سایر مدل ها متمایز می کند.

Goodrive350 یک اینورتر پیشرفته جدید است. در پشتیبانی از انواع کارت های توسعه از جمله: کارت PG، کارت PLC، کارت ارتباطی و کارت IO انعطاف پذیری بالایی دارد و پاسخگوی کاملی به نیازهای صنایع مختلف است. برای خرید و دریافت راهنمای اینورتر و لیست قیمت اینورتر INOT GD350A INOT می توانید با نمایندگی فروش اینورتر INOT INOT GD350A تاتاصنعت تماس بگیرید.

اینورتر سری GD350 دارای منابع مرجع فرکانس است: ورودی آنالوگ، ورودی HDI، ارتباط سریال، سرعت گام، صفحه کلید کنترلی، PID و PLC داخلی ساده که در حالت برداری حلقه بسته عملکرد بالایی دارند و می توانند اتصال رمزگذار را یکپارچه کنند. اینورتر INVT-GD350 دارای درجه حفاظت IP54 است که در محیط های مرطوب و گرد و غبار قابل استفاده است، اینورتر INVT GD350A در بارهای سنگین و سبک که به عنوان بارهای سبک و سنگین شناخته می شوند قابل استفاده است و از عملکرد راکتور DC نیز پشتیبانی می کند. . 30 کیلو وات تا 110 کیلو وات در داخل واحد.

اینورتر GD350A INVT با کد فنی GD350-1R5G-4، ماشین آلات با موتورهای مختلف از قبیل اسپیندل، راهنمای اسپیندل، سروموتورهای فرکانس متغیر، موتورهای سنکرون و آسنکرون که به فرکانس کمتر از 10 میلی ثانیه پاسخ می دهند، قابلیت توقف بر روی موتور در 7 حالت جهت هدایت اسپیندل و رینگ سری اینورتر پکیج وکتور کنترل 0 HZ = 200% با قابلیت کنترل موتورهای ورودی در حالت موقعیت و راه اندازی سروموتورهای مختلف در حالت SPEED و POSITION و کنترل گشتاور آنها می باشد. یکی دیگر از ویژگی های مهم اینورتر INVT GD-350 قابلیت اتصال از طریق روش های مختلف ارتباطی است. : Mod-bus، profile-bus، DP-bus و Ethernet که از ویژگی های مهم اینورترهای برند INOT است.

ویژگی های اینورتر سری GD350A

عملکرد کنترل موتور سنکرون حلقه باز و بسته

امکان افزودن تجهیزات به انواع نقشه های جانبی.

قابلیت افزایش ورودی و خروجی با نصب کارت توسعه

طراحی شده برای کاهش هارمونیک های شبکه DC و بهبود ضریب توان ورودی و همچنین افزایش طول عمر برق لینک DC طبق استاندارد EN 61000-3-12.

دارای اندوکتانس DC برای کاهش هارمونیک های تولید و بهبود کیفیت ضریب توان ورودی است که باعث افزایش طول عمر خازن لینک DC می شود.

سیستم عامل ایمنی STO مطابق با IEC/EN 61508:2010SIL2 بدون نیاز به وسایل ایمنی اضافی

دارای نمایشگر حرفه ای با قابلیت ذخیره تنظیمات که می توان از طریق پورت USB استفاده کرد و به دستگاه های دیگر منتقل کرد

با افزودن کارت PLC با پلتفرم ویژه CODESYS قابل برنامه ریزی است و از 6 زبان برنامه نویسی پشتیبانی می کند.

دارای فیلتر EMC IEC61800-3 C3 برای کاهش نویز

دارای کنترل حرکت داخلی با قابلیت کنترل آن به صورت Master/Slave که به طور گسترده در کوره های دوار، آسانسور، نوار نقاله، قرقره پیچ و غیره استفاده می شود.

بیش از 30 عملکرد حفاظتی مانند جریان بیش از حد، ولتاژ بیش از حد، اضافه بار و غیره.

دارای ترمز جلویی است که با برنامه و نیروی برگشت سازگار است

این قابلیت را دارد که اپلیکیشن کارگاه را روی تلفن همراه شما نصب کرده و از آن به عنوان کیبورد و مدیریت دیسک استفاده کنید.

سطح حفاظت IP54 و IP20؛ قابل استفاده در شرایط گرد و غبار و مرطوب.

موجود در سبک و سنگین با دو درجه قدرت.

واسطه‌ها را رزرو کنید تا کار را در زمان واقعی انجام دهند.

با مقاومت ترمز تعبیه شده در اینورتر (4-37 کیلووات)

ولتاژ مدل سه فاز 380 ولت، توان 1.5 کیلو وات تا 560 کیلووات

پشتیبانی از عملکرد چوک DC واقع در اینورتر (30-110 کیلووات)

متن آهنگ روزبه بمانی بالا بلند

بالا بلند من همه ی جونم

من پای این جنون باید بمونم

این حالت چشات این گریه هام برات

این یعنی حال خوب

زیباترین غروب چشم تو تصویر میکنهMusicdel | موزیکدل

تو عطر میزنی فصل که تغییر میکنه

میمیرم از تبت از فکر هرشبت

این یعنی حال خوب

از هوات بیرون نمیرم تب کنی میتونم بمیرم

وقتی با فکر تو تنهام تازه این دنیا میشه دنیام

تازه دنیا میشه دنیام

دیگه چی میخوام

چه چیزی بگم بخنده چشات

که من هی بگم بمیرم برات

یه چیزی بگو سکوتت غمه

تو هرچی بگی همون شعرمه

از هوات بیرون نمیرم تب کنی میتونم بمیرم

وقتی با فکر تو تنهام تازه این دنیا میشه دنیام

تازه دنیا میشه دنیام

دیگه چی میخوام

 آهنگ جدید روزبه بمانی به نام «بالا بلند»

بهبود دهنده نان پیشگامان شیمی به گروهی از موادی اطلاق می شود که برای بهبود برخی خواص آرد و کیفیت نان به آرد یا آرد گندم اضافه می شود. بهبود دهنده ها به نانوا کمک می کنند محصولی با حجم و شکل بهتر و قابلیت حفظ تازگی برای مدت طولانی تولید کند. بهبود نان باعث افزایش کیفیت و کارایی نان و ماندگاری محصول نهایی که همان نان است می شود. عموماً برای خمیرهایی که مایه دارد و زمان ور آمدن آن زیاد است اصلاح است و در هر نیم کیلو 3-2 گرم می ریزند. یکی از مزیت های بهبود خمیر این است که باعث تسریع انبساط خمیر، کاهش زمان ور آمدن خمیر و مقاوم شدن آن در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و دمایی و جلوگیری از افتادن خمیر در مرحله نهایی می شود. مرحله تخمیر و پخت. امروزه در کشورهایی مانند ایران به دلیل تکنولوژی پایین آسیاب ها و ماشین آلات تولید آرد کیفیت کافی وجود ندارد به عنوان مثال در یک هفته شاهد چندین نوع آرد با تحمل کیفیت های متفاوت از یک کارخانه آرد هستیم. خب نوع گندم هم فرق میکنه. اکثر نانواها به شل بودن خمیر افتخار می کنند. گرانی نان برای نانوا مشکل ایجاد کرد. بهبود دهنده ها بخش مهمی از پخت در کارخانه های مدرن تولید کننده محصولات نان هستند.


مهمترین اثرات بهبود نان عبارتند از:

محصولات آنزیمی مانند آرد ساخته شده از آرد مالت یا آلفا آمیلاز از منابع قارچ به فرآیند تخمیر کمک می کنند.

کمک به حفظ گاز، مانند ترکیبات اکسید کننده و حاوی اسید اسکوربیک یا ویتامین C

رنگ هسته بهبود دهنده آرد را درست مانند آرد سویا تقویت می کند.

به فرآیند تولید گازهایی مانند مخمر از جمله کلروآمونیوم کمک می کند

گلوتن شکل نهایی محصول را تقویت کرده و بر نرمی و کشسانی بافت محصول نهایی تاثیر می گذارد.

پروپیونات کلسیم از رشد باکتری ها و قارچ ها جلوگیری می کند و در نتیجه ماندگاری محصول را تا 3 برابر افزایش می دهد.

سدیم پروپیونات در مقادیر 0.1 تا 0.4 درصد برای جلوگیری از رشد قارچ استفاده می شود.

به نرم نگه داشتن نان به عنوان GMS گلیسرول مونو استئارات کمک می کند

ترویج

بازرگانی تیناکوم سفارشات خریداران را از طریق وب سایت خود دریافت می کند و آنها را در سریع ترین زمان ممکن از طریق یک سیستم حمل و نقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال می کند تا انواع تقویت کننده های مورد نیاز صنایع مختلف را با بهترین قیمت و کیفیت ارائه دهد.


اگر برای خرید چاپگر آوافرهنگ به فروشگاه های مختلفی مراجعه کرده باشید، سوال اصلی که فروشنده از شما می پرسد این است که آیا چاپگر لیزری می خواهید یا یک چاپگر جوهرافشان؟ در مقالات قبلی پرینترهای لیزری را توضیح دادیم، حال می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چاپگر جوهرافشان چیست تا بهترین خرید را داشته باشیم.

پرینترهای جوهرافشان از اواسط دهه 80 وارد بازار شده‌اند، از آن زمان چاپگرهای جوهری با پیشرفت فناوری همگام شده و تغییر کرده‌اند. چاپگرهای جوهرافشان به دلیل کارکرد آسان و هزینه کم در بازار تجهیزات اداری بسیار محبوب هستند. چاپگرهای جوهرافشان بر اساس نوع عملکردشان به دو دسته تک کاره و چند کاره تقسیم می شوند. این دستگاه در کنار پرینترهای چندکاره، به غیر از چاپ، امکان فکس، کپی و اسکن را نیز دارد.

یک پرینتر جوهر افشان معمولی می تواند با حداقل وضوح 300 نقطه در اینچ چاپ کند. در برخی از مدل های چاپگر جوهرافشان، نسخه های تمام رنگی را با وضوح 600 نقطه در اینچ چاپ کنید.

انواع پرینترهای جوهرافشان

چاپگرهای جوهر افشان بسته به عملکرد انجام شده به دو دسته خانگی (اداری) و صنعتی تقسیم می شوند. در مدل های خانگی که در این مقاله توضیح داده شد، سر و کاغذ در حین چاپ حرکت می کنند. با این حال، در چاپگرهای جوهر افشان صنعتی، هد حرکت نمی کند، کاغذ حرکت می کند.

چاپگر جوهر افشان چگونه کار می کند

چاپگر جوهر افشان چاپگری است که قطرات (ذرات) بسیار ریز جوهر را پخش می کند تا تصاویر را روی کاغذ ایجاد کند که در واقع عمل پاشیدن جوهر است. در ادامه در مورد نحوه کار یک چاپگر جوهر افشان صحبت خواهیم کرد، این چاپگر ذرات بسیار ریز جوهر را برای چاپ تصاویر روی کاغذ اسپری می کند.

ویژگی هایی که در خروجی های چاپگر جوهر افشان قابل مشاهده است

حقیقت زیادی

نقاط کوچک (ذراتی) به طوری که قطر این نقاط 50 تا 60 میکرون ضخامت دارد.

رنگ های مختلف نقاط و ترکیب آنها با هم برای ایجاد تصاویر با کیفیت بالا

اجزای چاپگر جوهر افشان

یکی از تفاوت های چاپگرهای جوهر افشان و لیزری در قطعات استفاده شده است. چاپگرهای جوهر افشان صدها قطعه دارند که با هم کار می کنند تا میلیون ها قطره میکروسکوپی را روی کاغذ بگذارند. در ادامه اجزای یک چاپگر جوهرافشان را معرفی می کنیم.

چاپگر کاپ تال

در چاپگرهای جوهرافشان، هد مغز چاپگر محسوب می شود و یکی از مهم ترین قسمت های آن است. این قسمت از دستگاه کار پاشیدن قطرات ریز جوهر را روی کاغذ انجام می دهد. در اصل، این کار توسط سوزن های نازل بسیار کوچکی که در سر چاپ قرار دارند انجام می شود. با عبور کاغذ از زیر هد چاپ، دستگاه هد حرکت می کند و این سوزن های ریز که جت نامیده می شوند، جوهر را روی کاغذ می پاشند.

فلش ها

کارتریج ها نیز بر اساس عملکرد چاپگرها به جوهر و لیزر تقسیم می شوند. کارتریج مورد استفاده در چاپگرهای جوهر افشان را کارتریج جوهر می گویند و مایع است. این ماده با توجه به ماهیت خود به دو دسته رنگ و رنگ تقسیم می شود.

این جوهر برای چاپ و قرار گرفتن روی کاغذ به حرارت نیاز ندارد و به سرعت خشک می شود. کارتریج های پرینتر جوهرافشان معمولاً در کیت های سه رنگ که شامل کارتریج های قرمز، زرد و آبی و مشکی می شوند عرضه می شوند. چاپگرهای جوهرافشان باید این کیت سه رنگ را با رنگ مشکی برای رنگ چاپ ترکیب کنند. مونتاژ کارتریج های جداگانه یک فرآیند طولانی است که سرعت چاپ یک چاپگر جوهر افشان را کاهش می دهد.

بسیاری از کاربران پرینترهای جوهرافشان فکر می کنند که نمی توانند کارتریج این چاپگرها را شارژ کنند. این یک تصور اشتباه است، کارتریج های جوهر نیز قابل شارژ هستند، اما کارشناسان به دلیل ماهیت فرآیند شارژ آن را توصیه نمی کنند. این به این دلیل است که هنگام شارژ کارتریج جوهر، متخصص باید از یک سوزن و یک سوزن برای سوراخ کردن بدنه کارتریج و سپس وارد کردن آن به چاپگر استفاده کند. به دلیل وجود سوراخ در بدنه، احتمال نشت جوهر از کارتریج به داخل چاپگر وجود دارد. نشت جوهر در چاپگر می تواند به بسیاری از قسمت های دستگاه آسیب برساند

موتور پله ای

اشاره کردیم که برای انجام فرآیند چاپ، هد چاپ باید روی کاغذ حرکت کند. برای حرکت هد روی کاغذ، سیستم هد از طریق تسمه به استپر موتور متصل می شود و پس از حرکت تسمه توسط این موتور، هد نیز روی کاغذ حرکت می کند.

نوار تثبیت کننده

سیستم هد به یک میله تثبیت کننده مجزا از استپر موتور برای حرکت دادن سر روی کاغذ نیاز دارد. از این میله برای اطمینان از پایداری و استحکام هد هنگام حرکت روی کاغذ استفاده می شود.

دستگاه تغذیه کاغذ

چاپگرها قابلیت های مختلفی دارند، برخی از این چاپگرها از سینی کاغذ برای تغذیه کاغذ استفاده می کنند، برخی از مدل ها از قابلیت تغذیه خودکار استفاده می کنند. موتور تغذیه کاغذ مجموعه غلتک ها را حرکت می دهد و کاغذ را به داخل چاپگر می کشد.

فرآیند فشار دادن بر روی چاپگر جوهر افشان چیست؟

در ادامه مقاله نحوه کار چاپ در دستگاه جوهر افشان را به شما خواهیم گفت. پس از فشار دادن دکمه چاپ روی چاپگر، عملکردهای مختلفی در ابزار برای انجام این عملکرد وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می شود:

هنگامی که دکمه چاپ فشار داده می شود، اطلاعات سیستم و کامپیوتر به چاپگر می رسد. در این مرحله، درایور چاپگر اطلاعات دریافتی از کامپیوتر را دریافت کرده و به چاپگر ترجمه می کند.

پس از تبدیل اطلاعات توسط درایور، این نرم افزار بررسی می کند که آیا چاپگر برای انجام عملیات آماده است یا خیر و این اطلاعات را در پورت در اختیار چاپگر قرار می دهد.

یک چاپگر جوهرافشان این اطلاعات را می گیرد و در رسانه ذخیره می کند. مقدار حافظه بافر بستگی به نوع چاپگر دارد.

اگر چاپگر برای مدت طولانی استفاده نشده باشد، قبل از شروع فرآیند چاپ، دستگاه به طور خودکار هد چاپگر را تمیز می کند. وقتی این شصت چرخه کامل شد، چاپگر شروع به چاپ می کند.

موتور پله ای برای تغذیه کاغذ و حرکت رول طراحی شده است. همانطور که غلطک ها حرکت می کنند، کاغذ از ظرف سینی یا (فیدر) به داخل چاپگر کشیده می شود. نوار با یک موتور پله سر را در سراسر صفحه حرکت می دهد. با حرکت استپر موتور، سوزن های نازل جوهر را روی کاغذ پخش می کنند.

در هر مرحله از تزریق جوهر، تعداد زیادی قطرات روی کاغذ قرار می گیرد و کاغذ کمتر از یک اینچ به سمت جلو کشیده می شود. این فرآیند تا زمانی که پرینت روی صفحه کامل شود تکرار می شود.

حفظ بهداشت دهان و دندان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مهمترین عوامل در بهبود و حفظ سلامت دهان و دندان، مسواک زدن منظم و صحیح است. اما بسیاری از افراد ممکن است در استفاده صحیح از مسواک و روش های مناسب مسواک زدن دچار اشتباهات شوند. در این مقاله، راهنمایی هایی برای بهبود روش های مسواک زدن ارائه خواهد شد تا بهترین نتیجه در حفظ بهداشت دهان و دندان به دست آید.


۱. انتخاب مسواک مناسب:

اولین قدم در بهبود روش مسواک زدن، انتخاب مسواک مناسب است. مسواکی با سر نرم و موهای کوتاه را انتخاب کنید تا زخمی شدن لثه ها را جلوگیری کنید. همچنین، مسواک های الکتریکی نیز می توانند انتخاب خوبی باشند زیرا به طور خودکار حرکات مسواک زنی را انجام می دهند.

 

۲. استفاده از مسواک زدن به مدت کافی:

برای بهبود روش مسواک زدن، حداقل زمان توصیه شده برای مسواک زدن دو دقیقه است. مطمئن شوید که هر دندان را به طور کامل پاک کرده و به لثه ها نیز توجه کنید. از حرکات نرم و مداوم استفاده کنید و از فشار زیاد در مسواک زدن خودداری کنید.

 

۳. استفاده از تکنیک مناسب:

استفاده از تکنیک درست در مسواک زدن نقش مهمی در بهبود روش مسواک زدن ایفا می کند. از روش شیب دار برای حرکت مسواک بر روی دندان ها استفاده کنید و به طور نرم به سمت بالا و پایین حرکت کنید. همچنین، حرکات چرخشی کوچکی را به اندازه کافی انجام دهید تا ذرات غذایی و رنگ های دندان ها را از بین ببرید.

 

۴. استفاده از خمیردندان مناسب:

انتخاب خمیردندان مناسب نیز برای بهبود روش مسواک زدن حائز اهمیت است. از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید که به قوام و سلامت دندان ها کمک می کند و عوارض ناشی ازاستفاده نادرست از مسواک زدن را کاهش می دهد.

 

۵. استفاده از مسواک بین دندانی:

برای بهبود روش مسواک زدن، حتماً از مسواک بین دندانی استفاده کنید. این ابزار کمک می کند تا به جایگاه های دشواری که مسواک به راحتی نمی تواند دسترسی پیدا کند، دسترسی پیدا کرده و ذرات غذایی و رنگ های دندان ها را بردارید.

 

۶. رعایت ترتیب مسواک زدن:

روش صحیح مسواک زدن شامل رعایت ترتیب صحیح است. معمولاً توصیه می شود ابتدا دندان های عقل را و سپس دندان های جلویی را مسواک زدایی کنید. در این روش، مسواک زدن دندان های عقل ابتدا انجام می شود تا زمانی که مسواک زدن آن ها به دندان های جلویی نخورد و فضای کافی برای تمیز کردن جاهای سخت تر فراهم شود.

 

۷. استفاده از دهانشویه و نخ دندان:

برای بهبود کامل روش مسواک زدن، استفاده از دهانشویه و نخ دندان نیز توصیه می شود. دهانشویه می تواند به حفظ تمیزی و تازگی دهان کمک کند و نخ دندان برای پاک کردن مواد غذایی و رنگ های میان دندان ها بسیار موثر است.

 

نتیجه گیری

مسواک زدن منظم و صحیح از اهمیت بالایی برای بهبود و حفظ سلامت دهان و دندان برخوردار است. با رعایت راهنمایی های ارائه شده در این مقاله، می توانید روش های مسواک زدن خود را بهبود داده و نتایج بهتری در حفظ بهداشت دهان و دندان به دست آورید. به خاطر داشته باشید که مراجعه به دندانپزشک به صورت منظم نیز برای ارزیابی و درمان های لازم از اهمیت بالایی برخوردار است.

به نقل از: https://dandanpezeshki-labkhand.ir/

 


به گزارش بخش خبر پارت نیوز؛ سیدابراهیم رئیسی در نامه ای به شورای فرهنگی دولت و وزارت فرهنگ و رهبری، همین ماده «تنظیم اوقات جدید مندرج در متن و الحاقات تقویم رسمی کشور در سال 1403» مصوب جلسه 889 27 مهر 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا ابلاغ شد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

ماده‌ای «تعیین فرصت‌های جدید برای درج در متن و پیوست تقویم رسمی کشوری سال 1403» در جلسه هشتصد و هشتاد و نهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 18/7/1302 برای اجرا ابلاغ شد. به شرح زیر است:

شورای فرهنگ عمومی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

یک مقاله «تعریف رویدادهای جدید اجتماعی برای درج در متن و ضمائم تقویم رسمی ملی ۱۴۰۳»

بنا به پیشنهاد شورای عالی عمل، یک ماده «در مورد ایجاد پرونده‌های جدید جهت الحاق به متن اصلی و ضمائم جدول زمانی رسمی 1403»؛ در جلسه 889 شورای عالی انقلاب فرهنگی در 27 تیر 1402 به تصویب رسید. به شرح زیر اعلام می گردد.

هر رویدادی از ابتدا در سطح فیزیکی آن آغاز می شود. به علاوه زمانی که به امنیت فناوری اطلاعات مربوط شود، امنیت فیزیکی، ساختار استراتژی کلی ما را در بر خواهد گرفت. در این مقاله نگاهی می اندازیم به 10 گونه از ضروریترین کنترل های امنیت، که می بایست چنانچه آنها را تا به حال انجام نداده ایم، پیاده سازی و اجرا کنیم. آموزش نتورک پلاس ،  نوع کنترل امنیت فیزیکی که هر سازمانی می بایست آن را اتخاذ کند:

1-محصور نگاه داشتن اتاق سرور

 

حتی قبل از راه اندازی سرورها، در حقیقت قبل از روشن ساختن آن¬ها برای اولین بار می¬بایست از تجهیزات امنیتی جهت محفوظ نگاه-داشتن آن ها استفاده کرد. بهترین قفل ها تا زمانی که استفاده نشوند خوب نیستند، در نتیجه نیازمند خط مشی هایی هستیم که در هر زمانی که اتاق اشغال نشده یاشد، درها قفل شده و همچنین نشان دهد که چه کسی کلید و یا کد کلید را دارد. اتاق سرور قلب شبکه فیزیکی ماست و کسی با دسترسی فیزیکی به سرورها، سوئیچ¬ها، روترها، کابل ها و سایر دستگاه ها در آن اتاق، می تواند خسارات شدیدی به بار آورد. در دوره آموزش نتورک پلاس و در بخش امنیت شبکه در خصوص مواردی از امنیت فیزیکی هم صحبت می کنیم.

2-راه اندازی سیستم پایش و تجسس

 

بستن اتاق سرور یک گام نخست خوب محسوب می شود، اما باید توجه داشت که یک نفر می تواند آن را بشکند یا شخصی که دسترسی مجاز دارد میتواند از این دسترسی سوء استفاده کند. ما به روشی نیاز داریم که بدانیم چه کسی، چه زمانی، به داخل اتاق وارد و از آن خارج شده است. دفتر ثبت برای ثبت ورود و خروج، ابتدایی ترین روش جهت انجام این امر است، اما موانع زیادی در بر دارد. یک فرد از روی تمایل بدخواهانه می تواند با خوش شانسی از آن عبور کند. کارت ورود و یا اسکن های بایومتریک برای باز کردن درِ مورد نیاز خواهد بود و سندی مبنی بر شناسایی هر فرد وارد شونده به اتاق میبایست ایجاد شود؛ امنیت فیزیکی چیست ، همچنین نصب یک دوربین پایش می تواند کارهای زیرکانه افراد را خنثی (پیدا کند) و تصویر مشخصی از افراد هنگام ورود و یا ترک از محل با درج زمان آن به ما ارائه کند که می تواند سیستم دفتر ثبت الکترونیکی ما را تکمیل کند. این دوربین ها می توانند به صورت مستمر فعال بوده یا از تکنولوژی تشخیص حرکت و ثبت حرکت هر فرد برخوردار باشند و حتی میتوانند برای ارسال e-mail یا یک هشدار تلفن همراه ما را از حرکتی زمانی که نباید اتفاق میافتاد آگاه سازد.

3-مطمئن شویم که آسیب پذیرترین وسایل و تجهیزات ما در آن اتاق سرور است

 

باید توجه داشت که این فقط سرورها نیستند که باید در موردشان نگران باشیم، یک هکر می تواند یک لپ تاپ را به یک هاب وصل کرده و از طریق یک نرم افزار اسنیفر به اطلاعات در جریان در شبکه دسترسی پیدا کند. اطمینان حاصل کنیم که در حد امکان تمامی وسایل در اتاق ایمن مذکور بوده یا چنانچه نیاز دارند در مکانی دیگر باشند، در مکانی ایمن و بسته، در هر کجای ساختمان قرار داشته باشند.

4-از سرورهای دارای قفسه¬های مستحکم استفاده کنیم

 

این سرورها نه تنها فضای کمتری را اشغال میکنند، بلکه به راحتی ایمن میشوند، قفسه های آن میتوانند چندین سرور را تحمل کرده و بر روی سطح زمین محکم قرار گیرند. تهیه یک پکیج کامل از ابزار امنیتی اغلب غیر ممکن است اما میتوان با استفاده از آنها در حد امکان دزدی را به حداقل رساند.

5-از ایستگاه های کاری غافل نشویم

 

هکرها از هر کامپیوتر غیر ایمنی که به شبکه متصل باشد، به منظور حذف یا دسترسی اطلاعاتی از آن که برای کسب و کار ما مهم است استفاده میکنند. ایستگاه های کاری شامل میز اشغال نشده یا دفاتر خالی (ترک خدمت فرد به علت تعطیلات) و یا مکان هایی که برای افراد خارج از سازمان قابل دسترسی هستند از قبیل جلوی میز پذیرش گر منحصرا آسیب پذیرند. کاهش یا حذف کامپیوترهایی که مورد استفاده قرار نمیگیرند، یا بستن درهای دفاتر خالی شامل آنهایی که موقتا خالی میباشند در حالی که مجهز به کامپیوترهایی اغلب خارج از دید سایر کارمندان میباشد امری مؤثر در کاهش آسیب پذیری است و می توان ورود به آن ها را با تجهیز آن ها به کارت های هوشمند، دشوار ساخت.

6-دور نگاه داشتن متجاوزین از کسب موقعیت

 

هم در خصوص سرورها و هم ایستگاه های کاری می بایست از سارقانی که می توانند مکان را باز کرده و سخت افزارهار را به سرقت ببرند ایمن سازی های مورد نیاز انجام شود. بسیار آسانتر است که با یک سخت افزار در جیبتان از محل خارج شوید تا یک تجهیز بزرگ که نیازمند تأییدیه های مختلف است. بسیاری از کامپیوترهای با قفل های کیس جهت جلوگیری از باز کردن کیس بدون داشتن کلید آن میباشند. شما می توانید جعبه ابزار قفل را از منابع مختلف با هزینه های پائین در محصولات امنیت ابتکاری تهیه کنید.

7-از پرتابل ها محافظت کنیم

 

لپ تاپ ها و کامپیوترهای قابل حمل حالت خاصی از ریسک های امنیت فیزیکی محسوب می شوند. یک سارق میتواند به راحتی کل کامپیوتر را به سرقت ببرد؛ که شامل داده های ذخیره شده روی دیسک و همچنین پسوردهای ورود به شبکه ای که ممکن است ذخیره کرده باشیم، باشد. چنانچه یک کارمند از لپتاپ روی میزش استفاده میکند، میبایست هنگام ترک محل آن را با خودش حمل کند یا آنها را با یک بست موقت یا قفل کابلی و یا قرار دادن در کشوی قفل دار ایمن سازد. آموزش لینوکس ، بکارگیری هشدارهای حسگر حرکت نیز اغلب برای اخطار به حرکت درآمدن پرتابل ها ایده ی مناسبی میتواند باشد.برای پرتابلهایی که دارای اطلاعات حسگر می باشند، سری کردن کامل دیسک، ریدرهای بایومتریک و نرم افزارهایی که با منزل تماس میگیرد در صورتی که لپ تاپ شما به اینترنت متصل باشد، می تواند مکمل اقدام امنیتی شما باشد.

8-بستن و محفوظ نگاه داشتن نسخ پشتیبان

 

بستن داده های مهم، یک عامل ضروری در بازگشت از فجایای رخ داده است، اما فراموش نکنیم که اطلاعاتی که در دیسک ها پشتیبان گیری شده اند میتوانند ربوده شده و توسط فردی در خارج از سازمان مورد استفاده قرار بگیرند. بسیاری از راهبران فناوری اطلاعات نسخه های پشتیبان را در مقابل سرورها در اتاق سرور حفظ می کنند، در حالی که آنها میبایست این نسخ را حداقل در کشوی دارای قفل نگهداری کنند.

 

ایده آل آن است که دستهای از نسخ پشتیبان در خارج از محل، جایی که ایمن بودن آن جا را تضمین می کنید، نگهداری شود. نباید از اینکه بسیاری از کارکنان، نسخ پشتیبان را بر روی دیسک فلاپی، CD، USB یا دیسک های هارد اکسترنال نگهداری میکنند به راحتی گذشت؛ اگر چنین روشی اجازه داده شده یا بدان تشویق شده است، باید از اینکه تمام سیاست های مورد نیاز جهت ایمن سازی نسخ پشتیبان در تمام مدت اعمال میشود، اطمینان حاصل کنیم.

9-از کار انداختن درایوها

 

چنانچه شما نمی خواهید کارمندان شرکت، اطلاعات شرکت را روی یک رسانه قابل حذف کپی کنند، باید درایوهای فلاپی یا پرت هایUSB و سایر وسایل ارتباط با یک وسیله خارجی را حذف یا غیر فعال کنید. قطع ارتباط کابل ها برای مدتی موجب نگرانی کارمندان نخواهد شد. برخی از سازمان ها خیلی فراتر از پر کردن پرت ها با چسب یا سایر مواد محافظ موقتی جهت جلوگیری از استفاده می روند، با استفاده از نرم افزارهایی جهت غیر فعال کردن آن ها.

10-از پرینترها محافظت کنیم

 

شما نباید در خصوص پرینترها به ریسک امنیتی فکر کنید، اما بسیاری از پرینترهای امروزی محتویات اسناد را در بردهای حافظه خودشان ذخیره میکنند؛ اگر یک هکر پرینتر را بدزدد یا به حافظه آن دسترسی پیدا کند، او قادر خواهد بود که از پرینت های اخیر اسناد را کپی برداری کند. در نتیجه پرینترها نیز مشابه با سرورها و ایستگاه های کاری که اطلاعات مهم را ذخیره می کنند می بایست در جایی امن قرار گیرند.

 

اغلب پرینت هایی مشاهده می شود که در کنار پرینتر رها شده و یا در سطل آشغال انداخته شده اند و دارای اطلاعات مهمی از سازمان می باشند که قابل برداشت و بازخوانی هستند. بهترین حالت، پیاده سازی سیاستی است که پرسنل سازمان اسنادی که مورد نیاز نمی باشند را پاره کنند، حتی آن هایی را که اطلاعات به خصوص در آن ها درج نشده است؛ این امر موجب القای یک عادت در کاربران نهایی می شود.

جمع بندی

 

به یاد خواهیم داشت که امنیت شبکه از سطح فیزیکی آن آغاز میشود و تمامی دیوارهای آتش در جهان، متجاوز را متوقف نخواهند کرد، شخصی که توانایی این را دارد که به شبکه شما و کامپیوترهای شما دسترسی فیزیکی پیدا کند، بنابراین از قفل کردن ها و ایمن سازی های فیزیکی پرهیز نکنیم.


ورق فولادی 316  مهفا یکی از پرکاربردترین انواع فولاد موجود در بازار است که به ورق مقاوم در برابر اسید نیز معروف است و دارای ریزساختار آستنیتی می باشد. این ورق غیر مغناطیسی و نچسب است. انواع مختلفی از ورق های فولادی در بازار وجود دارد که هر کدام بسته به آلیاژ و عناصر مورد استفاده دارای خواص منحصر به فردی هستند. یکی از انواع ورق های فولادی، ورق رنگی است که برای مصارف تزئینی مناسب است. به این نوع فولاد رنگ خاصی داده می شود و در بازار به فروش می رسد. این بار به معرفی ورق استیل 316 و ورق استیل رنگی می پردازیم.

آیا شما از فولاد ساخته شده اید؟

فولاد آلیاژی است که میزان کربن آن کمتر از 2 درصد است. فولاد، فولاد ضد زنگ است که به عنوان فولاد ضد زنگ نیز شناخته می شود. در ابتدا از این فلز برای ساخت قاشق و چنگال استفاده می شد اما امروزه انواع مختلفی تولید و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین خاصیت فولاد ضد زنگ فولاد ضد زنگ است. فولاد حاوی حداقل 10.5٪ کروم است که در برابر اکسیداسیون مقاوم است.

بسیاری از خواص مکانیکی، سختی و شکل پذیری فولاد به مقدار عناصر دیگر در آن بستگی دارد. عناصری مانند نیکل، مولیبدن، تیتانیوم و مس می توانند خواص فولاد را تغییر دهند.

با افزودن کروم به فولاد می توان آلیاژی با خواص منحصر به فرد به دست آورد. اگر مقدار کروم به 10.5 درصد فلز پایه افزایش یابد، ضعف آن برطرف می شود. در واقع این نسبت کروم و آهن نزدیک به اکسیژن است. کروم سطح فولاد را به عنوان یک لایه محافظ خنثی کرده و می پوشاند. وجود این لایه از زنگ زدگی فلز جلوگیری می کند و در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. به این خاصیت خود درمانی می گویند. افزودن عناصر دیگری مانند نیکل و منگنز می تواند میزان این محافظت را افزایش دهد.

انواع ورق فولادی

ورق استیل صفحه ای است که از فلز فولاد خالص ساخته شده است، زیرا دارای خاصیت ضد زنگ می باشد، به همین دلیل به آن فولاد ضد زنگ یا فولاد ضد زنگ نیز می گویند. در یک دسته بندی کلی، ورق های فولادی به صفحات فولادی (ورق های فولادی که توسط آهنربا جذب می شوند) و ورق های فولادی نچسب (صفحات فولادی که توسط آهنربا جذب نمی شوند) تقسیم می شوند. پانل های نبافته اغلب گران تر و کاربردی تر هستند.

با این حال، برای طبقه بندی دقیق تر صفحات فولاد ضد زنگ، آنها را بر اساس آلیاژهای مورد استفاده طبقه بندی می کنند:

فولاد ضد زنگ آستنیتی 300

فولاد ضد زنگ فریت 400 (فریت 400)

فولاد ضد زنگ دوبلکس (دوبلکس آستنیتی-فریتی)

فولاد ضد زنگ مارتنزیتی

فولاد زنگ نزن آستنیتی سری 300

این نوع فولاد در بین انواع فولاد رایج ترین است و حدود 80 درصد بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. در ساختار این آلیاژ حدود 7 درصد نیکل وجود دارد که باعث انعطاف پذیری، مقاومت در برابر دمای بالا، غیر مغناطیسی و جوش پذیری در این آلیاژ می شود.

به طور خلاصه، ویژگی های این گروه از فولاد ضد زنگ به شرح زیر است:

مقاومت بالا در برابر خوردگی

انعطاف پذیری بالا برای پردازش سرد

جادویی نیست

قابلیت جوشکاری خوب

ورق فولادی 316

ورق فولادی 316 دومین صفحه پرکاربرد از گروه 300 می باشد. ورق 316 حاوی مولیبدن است که باعث افزایش مقاومت به خوردگی این صفحه می شود. استیل 316 در مقایسه با محلول های حاوی یون کلر مقاومت به خوردگی بالایی دارد و در دماهای بالا استحکام خوبی از خود نشان می دهد. خواص صفحه 316 مشابه صفحه 304 است، تفاوت آن در این است که صفحه 316 دمای بالاتری را تحمل می کند. مقاومت به خوردگی صفحه 316 در برابر اسیدهایی مانند اسید سولفوریک، اسید کلریدریک، اسید فرمیک و قلیاها بسیار بالا است.

یکی از گریدهای فولاد ضد زنگ، فولاد L316 است که زیرمجموعه فولاد 316 است، تنها تفاوت آن این است که محتوای کربن کمتری نسبت به فولاد 316 دارد. جوشکاری کم کربن بار کاربید را کاهش می دهد، بنابراین، هنگامی که فولاد 316 مقاومت فشار و ضربه کافی ندارد، آلیاژ کم کربن آن به عنوان جایگزین استفاده می شود.

استفاده از ورق استیل 316

از جمله کاربردهای ورق فولادی 316 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تابلوهای معماری و تزئینی

تجهیزات آماده سازی غذا

ریخته گری های فلزی زیادی تولید می شود

اجزای شیر و پمپ

ابزارهای شیمیایی

ظروف فولادی



قبل از صحبت در مورد مالیات در قبرس شمالی، بهتر است یک تعریف کلی از این موضوع ارائه دهیم. مالیات را می توان هزینه ای دانست که افراد جامعه برای پوشش هزینه های عمومی جامعه می پردازند. این هزینه ها شامل هزینه های زیرساخت، آموزش، بهداشت، امنیت، دفاع و سایر خدمات عمومی است.

مالیات در قبرس شمالی یورومای به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

مالیات های مستقیم: مالیات هایی که مستقیماً از درآمد یا اموال اشخاص حقیقی یا حقوقی وصول می شود. به عنوان مثال، مالیات بر درآمد، مالیات بر دارایی و مالیات بر ارث.

مالیات های غیر مستقیم: مالیات هایی که به طور غیرمستقیم از مصرف کالاها و خدمات اخذ می شود. مانند مالیات بر ارزش افزوده، مالیات واردات و مالیات بر فروش.

مالیات نقش مهمی در تامین مالی دولت ایفا می کند و به دولت کمک می کند تا خدمات عمومی را به شهروندان خود ارائه دهد. مالیات همچنین به تنظیم بازارها و توزیع درآمد در جامعه کمک می کند.

مقایسه مالیات های مستقیم در قبرس شمالی و سایر کشورهای اروپایی:

متوسط ​​نرخ مالیات مستقیم در اروپا در سال 2023 حدود 35 درصد است. در عین حال، نرخ مالیات در قبرس شمالی بین 20 تا 27 درصد است. البته نرخ مالیات مستقیم در کشورهای مختلف اروپایی متفاوت است، بنابراین در کشورهایی مانند دانمارک و سوئد نرخ مالیات مستقیم تا 55 درصد است.

مقایسه عوارض غیر مستقیم با سایر کشورهای اروپایی:

مهمترین شکل مالیات غیر مستقیم در اروپا مالیات بر ارزش افزوده (VAT) است. مالیات بر ارزش افزوده یک مالیات بر مصرف است که برای همه کالاها و خدمات در یک کشور اعمال می شود. نرخ مالیات بر ارزش افزوده در اروپا از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما میانگین آن حدود 20 درصد است. نرخ مالیات در قبرس شمالی 18٪ است. در قبرس شمالی، مالیات بر ارزش افزوده KDV نامیده می شود.

نرخ مالیات بر املاک در قبرس شمالی یورومای و سایر کشورهای اروپایی:

در بسیاری از کشورهای اروپایی، صاحبان خانه باید سالانه مالیات بپردازند تا ملک خود را داشته باشند. این مالیات ها معمولاً به صورت درصدی از ارزش ملک محاسبه می شود. در حال حاضر مالیات بر دارایی در قبرس شمالی 5 درصد ارزش ملک است و برای خانه های جدید فقط یک بار پرداخت می شود. فروش املاک و مستغلات نه تنها دو بار مشمول مالیات می شود، بلکه هر سال مالیات املاک و مستغلات به دولت پرداخت نمی شود.

مالیات بر واردات

نرخ عوارض گمرکی در اروپا از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و از محصولی به محصول دیگر متفاوت است. اما به طور متوسط ​​مالیات واردات در کشورهای اروپایی حدود 20 درصد است. عوارض واردات محصولات مختلف در قبرس شمالی متفاوت است.

1. Saturday (شنبه)
2. Sunday (یک‌شنبه)
3. Monday (دوشنبه)
4. Tuesday (سه‌شنبه)
5. Wednesday (چهارشنبه)
6. Thursday (پنج‌شنبه)
7. Friday (جمعه)

 

چند مثال از ایام هفته :

1. We’re going to have a picnic on Saturday.

(ما قرار داریم روز شنبه یک پیک نیک داشته باشیم)

2. I have a meeting on Monday morning.

(من یک جلسه در صبح دوشنبه دارم)

3. Let’s meet for lunch on Tuesday.

(بیا برای ناهار در سه‌شنبه دیدار کنیم)

4. I have a yoga class on Wednesday evening

. (من یک کلاس یوگا در عصر چهارشنبه دارم)

5. We’re going to the movies on Thursday night.جوان ایرانی (irjavan.com)

(ما قرار است شب پنج‌شنبه به سینما برویم)

6. I’m going to a concert on Friday.

(من قرار است روز جمعه به کنسرت بروم)

اسامی ایام هفته به انگلیسی از شنبه تا جمعه با مثال

صفحات سایت :