سرتاسر جاده مرز مهران اربعین تا کربلا
سئو ترند

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 79
  • بازديد ديروز : 75
  • آي پي امروز : 17
  • آي پي ديروز : 38
  • ورودی امروز گوگل : 4
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • بازديد هفته : 246
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 10,524
  • كل بازديدها : 42,213
  • ای پی شما : 18.116.36.192
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 97
  • كل نظرات : 0
  • امروز : چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

آخرین عناوین


به گزارش کارمادیو، راهپیمایی اربعین از دیرباز به یک رویداد مذهبی در ایران تبدیل شده است. این پیاده روی به صورت هوایی و زمینی انجام می شود. در مسیر زمینی زائران از سه مرز مهران در استان ایلام و شلمچه و چزابه در استان خوزستان حرکت می کنند  اما خروج از مرز مهران بیشتر و قابل دسترس تر است. جاده کربلا به عنوان راه ارتباطی ایران و عتبات عالیات در غرب کشور یکی از ظرفیت های قابل توجه گردشگری این جغرافیا محسوب می شود.

زائران کربلای معلی از پایتخت از طریق تهران، اسلامشهر، ساوه، همدان، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، ایلام و مرز مهران تردد خواهند کرد. سال گذشته تعداد زیادی از زائران در ایام اربعین برای رفتن به عتبات عالیات و کربلا پیاده روی طولانی کردند. زائران زیادی در مسیر کربلای معلی از مرز مهران عبور کرده و به خانه بازگشتند و امسال نیز با شور و اشتیاق بیشتری نسبت به سال گذشته این مرز را برای ادای احترام به سیدالشهدا انتخاب کردند.

مسیر و فاصله تهران تا مرز مهران

فاصله تهران تا مرز مهران ۷۵۹ کیلومتر است و اگر قصد دارید این مسیر را با خودروی شخصی طی کنید، می توانید این مسیر را در ۹ ساعت و ۸ دقیقه طی کنید.

فاصله تهران تا کربلا با اتوبوس چقدر است؟

بسیاری از مردم ترجیح می دهند با اتوبوس از مرز مهران به کربلا بروند. برای این افراد توضیح خواهیم داد.

با اتوبوس 4 مرز تا کربلا وجود دارد (مرز مهران - مرز خسروی - مرز چذبه - مرز شلمچ).

از تهران تا مرز مهران و خسروی بسته به ترافیک 10 تا 12 ساعت طول می کشد. واریاسیون خسروی کمی نزدیکتر از مهرانی است

فاصله تهران تا مرز صسابا حدود 12.13 ساعت است.

حدود 14 ساعت از تهران تا مرز شلمچه.

همه این زمان ها متوسط ​​هستند و ممکن است بسته به ترافیک تغییر کنند.

از مهران تا مرز نجف، وسایل نقلیه به طور معمول تردد می‌کنند، اما از نجف تا کربلا، باید پیاده به پیاده‌روی اربعی بپیوندید یا از مسیرهای فرعی وسایل نقلیه استفاده کنید. نزدیک کربلا برو. بخش بزرگی از این جاده در بزرگراه کربلا قرار دارد که قرار است در آینده تبدیل به بزرگراه و جاده مسافران کربلا شود.

جاده ها به منطقه مهران منتهی می شود

زائران پس از ورود به استان همدان از شهرهای زیادی مانند فامنین، روزن عبور کردند. همدان و اسدآباد وارد استان کرمانشاه می شوند. اولین گزینه برای پیمودن این مسیر از کرمانشاه - اسلام آباد - ایوان - ایلام به مرز مهران ختم می شود و گزینه دوم از مسیر کرمانشاه - حمیل، سرابله - ایلام به مهران می رسد. یک مسیر زائر از خرم آباد - کوهدشت - سرابله - ایلام به مرز مهران و مسیر دیگر از خرم آباد - دره شهر - بدره - ایلام به سمت مهرانختم و مسیر دیگر کربلا از خوزستان - اندیمشک و دهلران به مهران می رسد.

زائران با توجه به استان های محل زندگی خود در شرق، غرب، شمال و جنوب کشور می توانند از نزدیک ترین جاده به استان های همدان بروند. کرمانشاه، خوزستان و لرستان وارد استان ایلام شدند.

چگونه به مرز بین استان ایلام و مهران برسیم؟

استان ایلام از غرب با کرمانشاه، خوزستان و لرستان هم مرز است و از طریق این سه استان می توان به مرزهای استان ایلام و مهران رسید. در واقع بیشتر زائران از طریق استان کرمانشاه به استان ایلام می رسند.

در استان کرمانشاه می توان از شهرهای چرداول و ایوان به استان ایلام و از آنجا به مرز مهران رفت. همچنین می توانید از طریق چرداول و دره شهر به ایلام و سپس به مهران در استان لرستان بروید. از طریق شهرستان دهلران می توان مستقیما از طریق استان خوزستان به شهر مهران رسید.

در واقع از شهر ایلام به شهر مهران، علاوه بر جاده ایلام - مهران که از صالح آباد می گذرد، می توان از طریق ایلام - ملکشاهی - مهران به مرز رسید. اکثر زائران اربعین پس از ورود به عراق به نجف اشرف می روند. اتوبوس ها، اتوبوس ها و خودروهای عراقی در مرزهای کشور منتظر هستند. قیمت بالا و پایین است. سازمان حج و زیارت صدها اتوبوس از ایران برای مدیریت حمل و نقل به عراق اعزام می کند و بیشتر این اتوبوس ها در مرزهای کشور متوقف خواهند شد.

فاصله مهران - کربلا

فاصله مهران تا کربلا در حال حاضر 280 کیلومتر، کازمین 283 کیلومتر، سامرا 444 کیلومتر و نجف 303 کیلومتر است. علاوه بر مجاورت، امنیت بالا در این منطقه و این مسیر مرزی به شهر مذهبی است. عراق زائران را در ایام اربعین بیشتر از مرز مهران استفاده کرده است.

در واقع مرز مهران به جز ایام اربعی بیشترین تردد زائران عتبات عالیات را دارد و همین عامل باعث شده این مرز به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور با عراق شناخته شود.

سال گذشته با ورود میلیون ها زائر در مرز مهران به کربلا در ایام اربعین بسیاری از مسئولان تعجب کردند. این امکانات نتوانست پاسخگوی حجم زیاد مسافران باشد، اما امسال مسئولان کشوری و استانی تمهیدات ویژه ای برای مقابله با حضور و تردد میلیونی مردم در طول شهر اندیشیده اند.

راه نجف تا کربلا چند کیلومتر است؟ سفر و گردشگری

همزمان با سفر اربعین حسینی سالانه مسافران زیادی به این مسیر سفر می کنند به همین منظور می توانید در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری از مسافت شهرهای عراق را اینجا بخوانید. هر ساله در آستانه اربعین زائران زیادی از مرزهای مختلف وارد عراق می شوند، کشوری با وسعت کوچک که در ایام اربعین میزبان چندین میلیون اباعبدالحسین(ع) است.

کشور عراق با شهرها و مناطق کوچک بسیار، سالانه میزبان زائرانی است که از سراسر شهر کربلا برای خلق حماسه ای دیگر در اربعین سفر می کنند، اما این مسیر که سال هاست «جاده الحسین» نامیده می شود، از این شهر آغاز می شود. خروجی شهر نجف به ورودی شهر کربلا. و رؤیت کاخ سیدالشهداء (ع) ادامه دارد.

مسیر نجف به کربلا از ابتدای عمود 1 تا 1452 شروع می شود و فاصله هر آمود حدود 50 متر است. مردم عراق و دیگر زائران افتخار میزبانی از سیدالشهدا(ع) را دارند و خروجی نجف از راه دور تا ابتدای کربلا حدود 80 کیلومتر است.

مسیر نجف به کربلا

زائران معمولاً پس از چند روز اقامت در نجف به کربلای معلی می روند. مسیرهای پیاده‌روی در عراق برای کسانی که می‌خواهند پیاده به کربلا بروند، «نجف-حیدریه-کربلا»، «کوفه-سهله-کربلا»، «بغداد-مصیب-کربلا» و «حله-طویریج-کربلا» است.

مسیر پیاده روی زائران ایرانی همانند مسیر اول یعنی نجف-حیدریه-کربلا می باشد و همچنین خدمات طبق برنامه سازماندهی فقط در این مسیر انجام می شود.

«نجف-حیدریه-کربلا» کوتاه ترین، شلوغ ترین، امن ترین و پرطرفدارترین مسیر نجف به کربلا و محور اصلی سفر زائران اربعین از جنوب به شمال است. این مسیر عابران پیاده محسوب می شود و شاهراه برگشتی است که به مسیر «یاحسین» معروف است. طول آن برابر با 82 کیلومتر است و در هر 50 متر از ابتدا یک تیرک در وسط راه قرار می گیرد که به عنوان علامتی برای مردم و عابران پیاده عمل می کند.

این حصارها از 1 تا 1452 در خارج از شهر نجف قرار دارند. البته، 182 بار از میدان «ثورة العشرین» نجف به خارج از شهر منتهی می شود و بارهای بزرگ از اینجا شروع می شود.

در سمت راست این جاده حسینیه‌های زیادی وجود دارد و خیمه‌های زیادی (انواع مختلف) در ایام اربعین، شعبان و دیگر ایام در این جاده برپا می‌شود. از زائران برای حضور در این سخنرانی استقبال می شود. در این جاده مرکز بهداشت و مرکز درمانی برای درمان زائران حج ایجاد شده است.

علاوه بر این خدمات، نیروهای امنیتی این مسیر را کنترل می کنند، عشایر عراقی مهم ترین نیروی امنیتی در این مسیر عابر پیاده هستند که موکب ها را برپا می کنند و امنیت را تامین می کنند.