تابلو فرمان پمپ چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
سئو ترند

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 10
  • بازديد ديروز : 26
  • آي پي امروز : 5
  • آي پي ديروز : 15
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 7
  • بازديد هفته : 36
  • بازدید ماه : 36
  • بازدید سال : 16,639
  • كل بازديدها : 48,328
  • ای پی شما : 18.116.24.131
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 112
  • كل نظرات : 0
  • امروز : سه شنبه 12 تیر 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

آخرین عناوین


ست های کنترل پمپ در بسیاری از ساختمان ها و آپارتمان ها استفاده می شود و تعداد طرفداران زیادی دارد. در حالی که در گذشته از سوئیچ های اتوماتیک مکانیکی و مخازن فشار استفاده می شد، امروزه افراد بسیار کمی از مخازن تحت فشار استفاده می کنند. البته امروزه افراد به دلایل مختلف گاهی نیاز به استفاده از تانک دارند. در این مقاله در مورد این مجموعه پمپ آب صحبت می کنیم و مزایا، معایب و نحوه تعمیر آنها را به شما آموزش می دهیم. برای خرید ست کنترل با الکتنو همراه باشید.


درک بسته های کنترلی

نام این قطعه الکتریکی به انگلیسی کلید دیجیتال اتوماتیک یا کلید دیجیتال پمپ آب اتوماتیک می باشد. از این رو، نام فنی این قطعه کلید اتوماتیک دیجیتال است اما در بین مردم به کنترل معروف است. بنابراین معنای این دو نام یکی نیست.

موارد استفاده از مجموعه کنترل

برای استفاده از کلید دیجیتال اتوماتیک باید یک شرط وجود داشته باشد و آن فشار آب ورودی به پمپ خانگی است. این را با یک مثال توضیح می دهیم. برای مثال اگر برای ساختمانی در اصفهان از پمپ استفاده می کنید، آب ورودی به پمپ تحت فشار است. چون آب شهری است و فشاری بین 1.5 تا 2.5 بار دارد. در نتیجه، می توانید از مجموعه کنترل استفاده کنید. حال فرض کنید آب مورد نیاز و تامین آب منطقه اطراف شهر با استفاده از پمپ آب و از مخزن یا منبع تامین شود. فشار آب ورودی به این پمپ صفر است و در این شرایط نمی توانید از کلید دیجیتال اتوماتیک استفاده کنید.

در نتیجه متوجه شدید که آب شهر فشار دارد و آب چشمه یا استخر ندارد. همچنین باید به این نکته توجه کنید که حتی اگر منبع را بالاتر از پمپ نصب کنید باز هم تاثیری در فشار آن ندارد. حتی اندازه منبع نیز در این مورد بی ربط است. اگر می خواهید بدانید که آیا می توانید از کیت کنترل پمپ آب استفاده کنید یا خیر، یک مقاله را بررسی کنید. شیر را بدون باز کردن پمپ باز کنید. اگر آب از شیر آب جاری شود به این معنی است که می توان از کلید اتوماتیک دیجیتال استفاده کرد و اگر آب از شیر آب جاری نشد به این معنی است که نمی توانید از آن استفاده کنید. برای جلوگیری از این مشکل می توانید از خدمات نصب پمپ آب در اصفهان استفاده کنید.

کلید اتوماتیک دیجیتال چگونه کار می کند

برای اینکه مجموعه کنترل کار کند، باید آب با فشار حداقل 0.5 بار از آن عبور کند. داخل کلید اتوماتیک دیجیتال قطعه ای به نام فلوسوئیچ وجود دارد که با عبور آب از فشار مناسب و روشن شدن پمپ فعال می شود. اگر فشار آب به عنوان مثال 0.3 باشد، کلید اتوماتیک روشن نمی شود.

ارتفاع مناسب برای کیت کنترل پمپ

حداکثر ارتفاعی که کلید اتوماتیک دیجیتال می تواند آبرسانی کند 35 متر است. این عدد به فشار آب منطقه شما نیز بستگی دارد. تامین آب با مجموعه کنترل پمپ آب برای سطح فشار آب 2.5 بار تا 20 متر و برای منطقه فشار 1.5 بار تا 10 متر امکان پذیر است. اگر فشار آب محلی حدود 3.5-4 بار باشد، ضربه تا 30 یا 35 متر می رسد. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اعداد ذکر شده در مشخصات قطعه در شرایط استاندارد آزمایشگاهی به دست آمده و ممکن است در واقعیت کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال برای محاسبه فشار باید فشار شیر آب را نیز در نظر بگیرید که حدود 0.5 بار است. بنابراین همیشه حدود 0.5 برابر به محاسبات خود اضافه کنید. به طور کلی، اگر فشار آب شهری 3 بار باشد، ارتفاع آن 25 متر، برای فشار 2.5 بار ارتفاع 15 متر، برای فشار 2 بار ارتفاع 10 متر و برای فشار 2.5 بار ارتفاع است. ارتفاع 10 متر است. از 1.5 میله، ارتفاع 7 متر است. برای آشنایی با نحوه تنظیم مجموعه کنترل پمپ آب، مقاله ما را در این زمینه بخوانید.

مزایای واحد کنترل پمپ آب

1- زمان بهره مندی بالا

اگر یک قفل خودکار دیجیتال با کیفیت خریداری کنید، می توانید سال ها از آن استفاده کنید. اگر مخزن تحت فشار نیاز به تنظیم مداوم هوا داشته باشد، یا ممکن است لوله ترکیده یا سوراخ شود.

2- عدم نیاز به شیر بای پس در هنگام قطع برق

هنگامی که از خودکار مکانیکی استفاده می شود، شیر بای پس باید باز شود تا در زمان قطع برق و توقف کار پمپ به آب برسد، اما در صورت استفاده از مجموعه کنترل، این کار لازم نیست.

3- فشار آب ثابت

وقتی آب خارج می شود تغییری در فشار ایجاد نمی شود و ثابت می ماند. اگر آب به طور مداوم در مخزن فشار باز شود، باعث روشن و خاموش شدن پمپ می شود.

4- به مخزن فشار بستگی ندارد

یک ماشین اتوماتیک بدون مخزن انبساط کار نمی کند، اما یک اتوماتیک دیجیتال این کار را نمی کند.

5- بستن سریع شیر آب هنگام قطع آب

در صورت استفاده از رگولاتوری، پمپ در عرض 10 ثانیه پس از جریان، خاموش می شود و از سوختن پمپ جلوگیری می کنید. اگر از مخزن فشار استفاده شود، پمپ حتی پس از قطع شدن آب به کار خود ادامه می دهد و باعث سوختن پمپ می شود.

6- دبی یا دبی آب را افزایش دهید

استفاده از سوئیچ دیجیتال اتوماتیک باعث افزایش 25 درصدی جریان آب در مقایسه با مخزن تحت فشار می شود.

7- استفاده آسان

استفاده از منبع انبساط بسیار دشوار است و نیاز به تنظیم مداوم درگ، شل شدن لوله ها و غیره دارد. اگر بسته کنترلی تنظیم و استفاده بسیار آسان است.

معایب پانل کنترل پمپ چیست؟

برای واردات خط تولید کلیک کنید.

1- استفاده از این قطعه برای مواردی مانند مخازن، چاه، استخر و ... که فشار آب کم است امکان پذیر نیست و حداقل به فشار 0.5 بار نیاز دارد.

2- استفاده از این قطعه باعث افزایش استهلاک یاتاقان پمپ می شود. چون کلید اتوماتیک با هر بار روشن شدن آب پمپ را خاموش نمی کند.

3- هنگامی که فشار آب لوله کشی کم باشد، ست کنترل غیرفعال می شود و برای راه اندازی پمپ باید ست ریست یا قطع و وصل شود.

آشنایی با برندهای کلید دیجیتال خودرو

پنتاکس: این برند یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است و قیمت آن متعادل است. برند پنتاکس در ایتالیا تولید می شود و مزیت آن قابلیت تنظیم فشار راه اندازی خود و دقت مانومتر آن است.

Lowara : این برند کیفیت بسیار خوبی دارد اما قیمت آن چهار برابر برند پنتاکس است و برای پمپ های 3 اسب بخاری نیز مناسب است.

استریم: این برند ساخت کشور چین است و فشار 10 بار را تحمل می کند. طراحی و کیفیت خوبی داره.

Aimer: این کنترلر برای برندهای 2 اینچ و 2 اینچ زیر مناسب است.

دلتا: این برند نیز ساخت کشور چین است و قیمت های مناسبی دارد اما کیفیت و دقت آن نسبت به مدل های قبلی پایین تر است.

Wego: این برند نیز بسیار محبوب است و می تواند تا 2 پمپ HP را پشتیبانی کند.

ایکار: این برند نیز یکی از برندهای چینی است که دارای پیچ تنظیم فشار بوده و دارای ظرفیت فشاری در حدود 10 بار می باشد.

سئوکا: آچار دیجیتال اتوماتیک این برند ایرانی است و پیچ تنظیم فشار ندارد. قیمتش هم خیلی مناسبه

فلو: این برند نیز ساخت ایران است و قیمت مناسبی دارد.